کد خبر 465268
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از تعیین تکلیف نهایی شرکت های شن ما و روغن نباتی قو خبر داد.

 به گزارش مشرق، رحمت اله حافظی روز چهارشنبه در جلسه تعیین تکلیف شرکت های روغن نباتی قو و شن ما، با تاکید بر اینکه بر اساس قانون باید شرکت های آلاینده از سطح شهر تهران خارج شوند، اظهار کرد: دو شرکت مذکور رای کمیسیون ماده ۲۰ را برای تعطیلی و خروج از تهران دارند اما با گذشت دو دهه از صدور این آرا و پیگیری های شورای شهر تهران همچنان فعال هستند.

وی درباره روغن نباتی پارس قو اعلام کرد: بیش از دو سال است که این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده و مالک در زمان خرید از مشکلات آن مطلع بوده لذا مسئولان این شرکت نباید انتظار داشته باشند که فرصتی چندین ساله برای تامین منابع مالی، گشایش ال سی به آنها داده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تداوم فعالیت روغن نباتی قو به مخاطره انداختن سلامت بیش از ۸ میلیون ساکن شهر تهران است، تاکید کرد: اصرار برای ادامه فعالیت این شرکت غیرمعقول است و از مدیریت شرکت می خواهیم با طرح مشکلات و موانع در فضایی که قابلیت همکاری برای رفع آن از سوی مدیریت شهری مقدور است، نسبت به توقف فعالیت روغن نباتی اقدام کند.

مدیرعامل شرکت روغن نباتی قو: با تعطیلی موافقم

علی دانا مدیرعامل شرکت روغن نباتی قو که در جلسه حضور داشت با تشریح مشکلات کارگری این شرکت، گفت: حدود ۴۰۰ کارگر رسمی و قراردادی در این شرکت مشغول به کار هستند و باید وضعیت اشتغال آنها مشخص شود در غیر اینصورت برای تعطیلی شرکت با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی گفت: از شهرداری تهران می خواهیم نسبت به حل مشکلات کارگری اقدامات لازم را انجام دهد بدون شک با توجه به مشکلات موجود ادامه فعالیت اقتصادی این شرکت برای ما مقرون به صرفه نیست و در صورت تعیین تکلیف کارگران رسمی و قراردادی، همکاری لازم برای تعطیلی شرکت را خواهیم داشت. اگر سازمان ها و نهادهای مربوطه از جمله سازمان تامین اجتماعی و شهرداری در حل مشکلات به ما کمک کنند، در کمترین زمان فعالیت این شرکت را متوقف خواهیم کرد.

دانا اظهار کرد: به تنهایی توانایی حل مشکل را نداریم و اما اعلام می کنیم در صورت حل مشکلات پرسنلی، در حداقل زمان ممکن شرکت روغن نباتی قو جمع خواهد شد.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران که در جلسه حضور داشت خطاب به مدیرعامل شرکت روغن نباتی قو گفت: زمانی که این شرکت را خریداری می کردید نسبت به مشکلات آن آگاهی کافی داشتید. سازمان محیط زیست فعالیت این شرکت را تایید نمی کند و از آنجا که حکم تعطیلی روغن نباتی قو متعلق به ۲۰ سال پیش است باید فعالیت آن متوقف شود.

حافظی بعد از استماع این موارد اظهار کرد: شورا حدود دو سال است که نسبت به توقف روغن نباتی قو ورود کرده و با شناسایی مشکلات نسبت به رفع موانع پیشنهاداتی داده از سویی شهرداری تهران نسبت به جذب نیروهای رسمی و قراردادی و تعهد برای استمرار خدمت آنان تا زمان بازنشستگی نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: اگر مدیریت این شرکت به دنبال اجرای قانون باشد و واقعا نگران آینده کارگران رسمی خود است، می تواند این افراد را در منافع شرکت، شریک کند.

رضا قبله ای مشاور معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری تهران که در این جلسه حضور داشت، با تاکید بر اینکه مشکل کارگری این شرکت قابل حل است، پیشنهاد داد: با پرداخت حق بیمه و حقوق ماهانه کارگران رسمی شرکت می توان مشکل کارگری را حل کرد در حقیقت این کارگران با بازنشستگی پیش از موعود قطعا موافقت خواهند کرد از سویی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران موافق جذب نیروهای قراردادی است از این رو دلیلی برای ادامه فعالیت شرکت وجود ندارد.

حافظی در جمع بندی تعیین تکلیف شرکت روغن نباتی قو اعلام کرد: با توجه به موافقت مدیریت روغن نباتی قو و حل مشکلات کارگران، انتظار داریم ظرف چند ماه آینده فعالیت روغن نباتی قو متوقف شود.

مدیرعامل شرکت شن ما: موافق تعطیلی هستم

همچینین در ادامه این جلسه نسبت به تعیین تکلیف شرکت شن ما نظرات حاضران اعلام شد. خردمندان مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ سال است شرکت مذکور فعال است، گفت: اگر اعلام کنید امروز شرکت را تعطیل و پملپ کنید، موافق آن هستم و هیچ مخالفتی ندارم و تنها نگرانی من آینده گودال است که آسیب اجتماعی ایجاد نکند و تعیین  تکلیف برای پروژه تاکا است.

حافظی نیز در این باره گفت: فعالیت شرکت شن ما به دلیل تهدید سلامت مردم باید متوقف شود همچنین باید بعد از تعطیلی آن، طرح تاکا اجرایی شود تا مشکلات دوچندان نشود و پرسنل شاغل در این مجموعه نیز با اعلام موافقت معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به شرکت های پیمانکاری در همان منطقه منتقل شود.

نماینده فرمانداری تهران با تایید صحبت های رئیس کمیسیون سلامت، شورای شهر تهران، افزود: تحت این شرایط، فرمانداری تهران نسبت به اجرای قانون برای تعطیلی فعالیت معادن مصر است.

در پایان قرار شد بر اساس آخرین احکام ضوابط و قانون برای توقف شرکت شن ما اقدام شود.

در این جلسه عبداللهی معاون خدمات شهری، شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار، قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز حضور داشتند.
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس