برنامه مهر تا مهر ارکستر سمفونیک تهران با قطعه روز غم در وصف جان باختگان منا آغاز شد.

به گزارش مشرق، مراسم افتتاحیه برنامه از مهر تا مهر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری پنج شنبه شب آغاز شد. در این مراسم تعدادی از هنرمندان ازجمله ایرج راد، رامبد جوان، نگار جواهریان و اصغر همت حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم دکتر فرید بیانیه مشترکی را ازطرف خانه سینما ، خانه موسیقی ، خانه تئاتر و هنرهای تجسمی و بنیاد رودکی در وصف جان باختگان حادثه منا قرائت کرد.

وی گفت: متأسفانه از دوست خوبم احمد فهیمان که در حج امسال حضور داشت هیچ نشانی پیدا نمی شود. لازم می دانم از او و دیگر حاجیانی که در منا دچار حادثه شدند یاد کنم همچنین بگویم که حج عبادتی است که هم رنج ، هم تمثیل و هم تمسک است، حج علاوه بر داشتن وجوه سایر عبادات وجه های خاص نیز دارد.

وی افزود: موسیقی جایی که در آن علم و فلسفه و هنر با هم ملاقات می کنند و روح آدمی از آن سیراب می شود پس لازم می دانم به احترام تمام مردم اندوهگین ایران و مردمی که عزیزی را در حادثه منا از دست داده اند سکوت کنم و بگذارم تا موسیقی این زمانها را پر بکند تا بتوانیم آنطور که شایسته است دستهای از هم دور افتاده را به هم نزدیک کنیم. ایران ما به دستهای مهربان پیوسته بیش از دیروز چشم دوخته است.

پس از صحبتهای احمدی گفته شد که به پیشنهاد استاد علی رهبری برای همدردی با بازماندگان فاجعه منا افتتاحیه ارکستر سمفونیک با قطعه ای در وصف این فاجعه به نام روز غم آغاز می شود و علی رهبری پس از آمدن به روی صحنه از حاضران خواست که به احترام حادثه دیدگان منا پس از اتمام قطعه روز غم دست نزنند.

پس از یک ساعت افتتاحیه ارکستر سمفونیک تهران به پایان رسید. در این مراسم علی مرادخانی معاون وزارت ارشاد نیز حضور داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس