«مریخی» کارش را با فروشی 13/18 میلیون دلاری در جمعه گذشته شروع کرد و در روز شنبه با رشدی 23 درصدی 28/22 میلیون دلار فروخت و با تنزلی 34 درصدی فروشی 6/14 میلیون دلاری را هم در روز یکشنبه به نام خود نوشت. بر اساس نشانه‌های موجود می‌توان انتظار ادامه حضور قوی The Martian را در گیشه‌ها در ادامه ماه اکتبر داشت و این فیلمی است که فعلا از مکان‌های بالای جدول دور نخواهد شد.

گروه فرهنگی مشرق - «مریخی»، کار علمی ـ تخیلی جدید ریدلی اسکات فیلمساز مطرح و مسن آمریکایی که فیلمی سه بُعدی است. همان طور که پیش بینی می‌شد، در بدو عرضه‌اش به پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی تبدیل شد و با به ثبت رساندن 55 میلیون دلار در سه روز پایانی هفته دومین شروع اکران برتر تاریخ را هم برای این منطقه از جهان طی ماه اکتبر موجب شد.

رکورددار شروع اکران در آمریکا و کانادا طی ماه اکتبر که حدنصابش را به رغم حضور موفق «مریخی» در گیشه‌ها حفظ کرد، «جاذبه» فیلم موفق فضایی دو سال پیش الفونسو کوارون مکزیکی است که در شروع نمایش‌اش در دو سال پیش در چنین روزهایی 79/55 میلیون دلار کاسبی کرد. نکته‌ای که در این قیاس کفه ترازو را به نفع «مریخی» سنگین و کارش را با ارزش‌تر می‌کند.
این است که «جاذبه» در آن سال از امتیاز نمایش به سیستم ایمکس هم که بلیت‌هایش گران‌تر است برخوردار بود ولی فیلم فعلی اسکات از این نعمت بی‌بهره است. «مریخی» شروع اکرانی بهتر و 16 درصد قوی‌تر از آغاز نمایش 51/47 میلیون دلاری «بین ستاره‌ای» فیلم فضایی سال پیش کریستوفر نولان داشت. شاید روش‌های تبلیغی قوی برای «مریخی»، نقدهای مثبت پیشاپیش کارشناسان، حضور اسکات در مقام کارگردان و مت دیمون در هیئت ستاره فیلم و اعتبار کتاب رُمانی که این فیلم بر اساس آن ساخته شده، مواردی بودند که مردم را به سمت سالن‌های محل نمایش‌های این فیلم سوق دادند.
«مریخی» کارش را با فروشی 13/18 میلیون دلاری در جمعه گذشته شروع کرد و در روز شنبه با رشدی 23 درصدی 28/22 میلیون دلار فروخت و با تنزلی 34 درصدی فروشی 6/14 میلیون دلاری را هم در روز یکشنبه به نام خود نوشت. بر اساس نشانه‌های موجود می‌توان انتظار ادامه حضور قوی The Martian را در گیشه‌ها در ادامه ماه اکتبر داشت و این فیلمی است که فعلا از مکان‌های بالای جدول دور نخواهد شد.

«مریخی» از ساکنان هتل ترانسیلوانیا سبقت گرفت

سندلر و سونی جبران می‌کنند
قسمت دوم کارتون «هتل ترانسیلوانیا» که هفته پیش در بدو اکرانش صدرنشین جدول پرفروش‌ها شد، این هفته نیز خوب عمل کرد و با 33 میلیون دلار فروش تازه و اضافی رده دوم جدول را به خود اختصاص داد و با این که نتوانست مانع سبقت گرفتن «مریخی» از خود شود اما کار خودش را کرد و محکم نشان داد. این کارتون 3 بُعدی و کامپیوتری مجهز به صدای تعدادی از نامداران سینما شامل آدام سندلر بر روی کاراکترهای خود، نسبت به هفته نخست اکرانش تنزل فروشی بیش از 36 درصد نداشت و پس از 11 روز اکران 5/90 میلیون دلار فروخته که حتی با توجه به اکران قوی و موفق بسیاری از کارتون‌ها در یک ربع قرن اخیر نمایش خوبی برای هفته دوم پخش‌اش به حساب می‌آید. باید متذکر شد که قسمت اول این فیلم انیمیشنی در سال 2012 در دومین هفته پخش‌اش 36 درصد تنزل در فروش داشت و 27 میلیون دلار فروخت و پس از 11 روز اکران 71/76 میلیون دلار کاسبی کرده بود که 18 درصد کمتر از میزان فروش فیلم فعلی در همین تعداد روز نمایش است. این آمار برای سونی و آدام سندلر معروف که نقش و سهمش در این فیلم بسیار فراتر از یک صداپیشه صرف است و یکی از سناریست‌ها و از تهیه کنندگان آن هم به شمار می‌آید، آماری جالب است و موجب جبران ناکامی‌های آنان در برخی محصولات اخیرشان می‌شود. نقطه مشترک کار توام با ناکامی نسبی برای سونی پیکچرز و سندلر فیلم «Pixels» در تابستان امسال بود. به زودی رقبایی تازه و قوی در عرصه فیلم‌های خانوادگی برای «هتل ترانسیلوانیا 2» از راه می‌رسند که یکی نسخه تازه‌ای از ماجراها پیترپن با نام مخفف «پن» و محصول کمپانی برادران وارنر است و دیگری «Goosebumps» محصول جدید دیگری از شرکت سونی اما مطلعان می‌گویند حضور موفق قسمت دوم «هتل ترانسیلوانیا» در گیشه‌ها در ادامه ماه اکتبر نیز برقرار خواهد ماند. عوامل دیگری که موجب این گمانه‌زنی می‌شوند، یکی رسیدن ایام هالووین و تعطیلات آن است که نه فقط فروش فیلم‌های ترسناک را که ویژه این ایام است بلکه فروش کل آثار سینمایی را قدری افزایش خواهد داد و دیگری عرضه نشدن هیچ کارتون بزرگ تازه‌ای تا 16 آبان که زمان اکران «The peanuts» محصول جدید استودیوی فاکس است.

وقتی پخش «سیکاریو» وسیع شد
فیلم پلیسی ـ جنایی و جدید «سیکاریو» که در دو هفته اول اکرانش در آمریکای شمالی در سالن‌های اندکی اکران شده بود و با این وجود فروش قابل توجهی داشت، این هفته با رسیدن تعداد تالارهای محل نمایش‌اش به عددی بیش از 2600 به فروشی 12 میلیون دلاری نایل و صاحب رتبه سوم در جدول پرفروش‌های آمریکا و کانادا شد. این محصول لایونز گیت که کارشناسان آن را تحسین کرده‌اند و بازی امیلی بلانت در رل یک پلیس زن در آن از نقاط قوت فیلم است، می‌تواند در هفته‌های بعد بیش از این هم بفروشد و این به سبب نقدهای مثبت صورت گرفته پیرامون آن و البته غنای خود فیلم است.«Sicario» از حضور و تهاجم «مریخی» در جدول پرفروش‌ها ضرر بزرگی را متحمل نشد و فقط 9 درصد ضعیف‌تر از «اورست» محصول جدید یونیورسال در زمان شروع اکران وسیع آن فیلم عمل کرد.


یک فیلم ملایم در میان جدی‌ها
«کارآموز» فیلم جدید کمدی ـ رمانتیک نانسی مه یرز که آن هاتاوی و رابرت دنیرو در آن بازی کرده‌اند، با فزون‌تر از 5/11 میلیون دلار فروش صاحب رتبه چهارم جدول این هفته شد. این فیلم در قیاس با هفته پیش 34 درصد سقوط در فروش داشت ولی فروش 5/36 میلیون دلاری آن بعد از 11 روز اکران رقم قابل قبولی است و بنظر می‌رسد در پاییزی که مثل معمول عرضه وسیع فیلم‌های پرتعداد و جدی و دراماتیک متقاضی اسکار شدت گرفته است، مردم از دیدن تک فیلم‌های ملایم‌تر و خانوادگی و رمانس‌های خاطره ساز مثل کار جدید مه یرز لذت می‌برند. آمار می‌گویند «کارآموز» در قیاس با میزان فروش 4/33 میلیون دلاری فیلم مشابه «آخرین وگاس» در دومین هفته اکرانش در سال 2013، عملکردی 9 درصد بهتر داشته است.منبع: بانی فیلم

«مریخی» از ساکنان هتل ترانسیلوانیا سبقت گرفت


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس