کد خبر 477497
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۷

رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به برنامه هاي ايران براي گسترش صادرات جهاني راديو دارو اعلام کرد: تاکنون تعداد زيادي راديودارواز سوي سازمان انرژي اتمي در کشورتوليد شده است و همه ساله نيز بر تعداد اين راديو داروها اضافه مي شود و بنا داريم اين راديوداروها را بر اساس استانداردهاي بين‌المللي توليد و به کشورهاي ديگرعرضه کنيم.

 به گزارش مشرق، دکتر صالحي درحاشيه افتتاحيه هشتمين جشنواره و نمايشگاه فناوري نانوافزود: درحال حاضر در سازمان انرژي اتمي تعداد زيادي راديو دارو در حال توليد است اما يکي از برنامه هاي مهم ما اين است که اين راديو داروها را براساس استاندارد GMP که يک استاندارد بين المللي در حوزه  دارو است، توليد کنيم و با صادرات و عرضه بين المللي اين راديو داروها، بتوانيم به بازارهاي مهم جهاني دست پيدا کنيم.

وي تاکيدکرد: با افتخاراعلام مي‌کنيم ايران در عرصه‌هاي نانو، بايو، هوا و فضا، انرژي هسته‌اي و فناوري اطلاعات گام‌هاي بلندي برداشته است به طوري که بر اساس شاخص مقالات بين‌المللي مي‌توان فهميد که با وجودمحدوديت ها؛ در رشد علمي پيشرفت هايي داشته ايم به نحوي که تحريم‌ها باعث شد ملت روي پاي خود بايستد و نيازهاي خود را از طريق اختراعات برطرف کند.

اما با اين حال دانشمندان ما نياز دارند که از طريق ارتباطات بين‌المللي پس از به نتيجه رسيدن برجام، سقف پرواز را بلندتر کنند.

وي همچنين گفت: در يکي ازروزنامه‌هاي خارجي ديدم که يک نهاد دولتي آمريکا اعلام کرده که فکر جنگ و تقابل با ايران، فکر جاهلي است و بايد در اين راستا به تاريخ ايران مراجعه کرد، چرا که ايران ۵هزار سال توانسته است از کشور خود دفاع کند.

معاون علمي رئيس‌جمهورنيز در حاشيه اين مراسم ازامضاي يک قرارداد فضايي خبر داد و گفت: جزئيات اين قرارداد چهارشنبه هفته جاري اعلام مي‌شود.

ستاري همچنين از برگزاري مراسم اعطاي جايزه پيامبر اعظم (ص)  در روز ميلاد حضرت محمد (ص) در دي امسال خبر داد.

وي در ادامه از بهره برداري از پروژه نيترات زدايي چاه هاي آب تهران با فناوري نانو در چند هفته آينده خبر داد و گفت:هزينه اين فرآيند نسبت به فناوري معمولي4 برابر کمتر است

دبير ستاد توسعه فناوري نانو نيز در اين مراسم با اشاره به سرمايه گذاري  سالانه 2 ميليارد دلاري کشور هاي پيشرفته در حوزه نانو تصريح کرد: اين در حالي  است  که ما در اين حوزه با محدوديت منابع مواجهيم .وي با اشاره به فعاليت  24 هزار متخصص در عرصه‌ فناوري نانو ،از ساخت  15 دستگاه پيشرفته آزمايشگاهي نانو در کشور خبر داد.

هشتمين جشنواره بين المللي فناوري نانو با حضور 133 شرکت روز گذشته در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران آغاز شدکه تا 16 مهرادامه دارد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس