تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور در مسابقات کمیکار( CHEM-E-CAR ) استرالیا موفق به کسب رتبه سوم جهانی شدند.

 به گزارش مشرق، حسین غفاریان سرپرست تیم کمیکار دانشگاه امیرکبیر گفت: مسابقات کمیکار 2015 استرالیا از 28 سپتامبر آغاز شد و تیم هایی از 16 کشور دنیا در آن حضور یافتند.

کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است که سالانه در جهان و در دو بخش طراحی پوستر و پژوهشی برگزار می شود.

در این مسابقه شرکت کنندگان باید خودروهایی بسازند که از یک اندازه بزرگ تر نبوده و بتواند راهی را که از کم و بیش آن اندکی پیش از مسابقه آگاه می شوند با حمل میزانی از آب که اندکی پیش از مسابقه اعلام می شود بپیماید.

نیروی پیش راننده این خودروها باید یک ماده شیمیایی باشد که محیط زیست را آلوده نکرده و هیچ گاز یا مایعی دیده شدنی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آن ها به کار نرفته باشد.

سرپرست تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره خودرو طراحی شده توسط اعضای این تیم که در مسابقات 2015 استرالیا شرکت داده شد، توضیح داد: تیم ما در این مسابقه، خودرو نیروی محرکه ای را طراحی کرده بود که نیروی آن توسط باتری لیتیومی تامین می شود و این باتری در دانشگاه امیرکبیر طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه سیستم ترمز این خودرو با فرآیندهای شیمیایی کار می کند، افزود: در سیستم ترمز این خودرو با ترکیب اسید و باز، معرف تغییر رنگ می دهد و بر اثر تغییر رنگ، نور به سنسور این سیستم برخورد و این امر موجب قطع برق و توقف خودرو می شود.

غفاریان خاطرنشان کرد: در مسابقات کمیکار استرالیا، تیم های شرکت کننده باید مسافت 10 متری همراه با وزنه 500 گرمی را طی می کرد.

تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سرپرستی دکتر مهران جوانبخت و حسین غفاریان و همکاری حمید اصلانی، امیر اصلانی و محسن حسینی فرد در مسابقات 2015 کمیکار استرالیا حضور یافتند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس