کد خبر 476765
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

جدا از اختلاف نظرات استاندار و معاون پلیس راهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز مخالف تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند در کل استان بودند و تسری دادن تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد به کل استان را تخلف و خلاف قانون توصیف کردند.

به گزارش مشرق ، چندی پیش بر اساس بخش نامه استاندار خوزستان تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند در کل استان آزاد شد و این بدان معنی بود که خریداران این خودرو‌ها بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌توانند خودروهای خارجی وارد کنند.

پس از اعلام این بخشننامه عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان طی مصاحبه ایی در زمینه تردد خودروهای اروند توپ ورود بیش از ۲۵ هزار خودرو لوکس و خارجی به استان خوزستان را به زمین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور انداخت و گفت: ۲۵ هزار و ۱۰۰ خودرو خارجی از طریق منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از ابتدای امسال ترخیص و وارد شده است، این خودرو‌ها با مجوز معاون اول رئیس جمهوری وارد کشور شده است. تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان خوزستان با هدف رفاه حال شهروندان و ایجاد جاذبه برای استانی که مهاجرت از آن به دیگر مناطق خوش آب و هوا زیاد شده است، صورت می‌گیرد.

براساس قوانین و مقررات جاری کشور، خودروهایی که وارد مناطق آزاد می‌شوند، براساس آئین نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب سال ۱۳۷۳ باید شماره گذاری شوند و پلاک ویژه مربوط به هر منطقه همراه با لوگوی هر منطقه به آن‌ها اختصاص داده می‌شود و در بحث تردد خودروهای مربوط به مناطق آزاد تردد قانونی در محدوده جغرافیایی هر منطقه مشکلی ندارد.


چندی پس از این سرهنگ احمد رستمی معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا در اینباره گفت: ما با مراجع مربوطه در استان و منطقه آزاد اروند مکاتبه و اعلام کردیم که تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر خوزستان برخلاف قوانین است. این موضوع از اختیارات هیات وزیران است و در ماده قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب سال ۷۲ دقیقاً این موضوع قید شده است.

معاون پلیس راهور با تاکید بر توقیف این خودرو‌ها و برگرداندن به محدوده منطقه آزاد گفت: ما به پلیس راه استان خوزستان اعلام کردیم که این بخشنامه استاندار خلاف قانون است و هر خودرویی که خارج از محدوده مصوب باشد، به عنوان پلاک غیرمجاز تلقی می‌گردد و بنا بر قوانین باید با آن خودرو برخورد کنند. پلیس راه استان خوزستان مسئول اعمال قانون در این زمینه است و ما به همکارانمان اعلام کردیم که تردد در سراسر استان خوزستان غیرقانونی است و باید این خودرو‌ها توقیف شوند.

این در حالی است که استاندار خوزستان چند روز قبل اعلام کرده بود که این خودرو‌ها با مجوز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وارد استان شده است.

جدا از اختلاف نظرات استاندار و معاون پلیس راهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز مخالف تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند در کل استان بودند و تسری دادن تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد به کل استان را تخلف و خلاف قانون توصیف کردند چراکه اعتقاد دارند مناطق آزاد تجاری محدوده‌ای دارند که طبق محدودهٔ تعریف شده عمل می‌کنند وقتی تردد به یک استان بزرگ تسری یابد به فاصلهٔ طبقاتی دامن زده خواهد شد.

برخی نمایندگان این اقدام استاندار خوزستان را غیرقانونی توصیف کرده و پلیس را مقید به توقف این خودرو‌ها کردند چراکه این کار را جز وظایف پلیس می‌دانستند.



منبع:اتاق خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسعود از کرج ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    مشرق ان شاءالله غروب خواهی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس