سردار مقیمی گفت : تردد خودروهای مناطق آزاد در شعاع محدود و خاصی است ، خودروهای مناطق ازاد در طول سال در دو مرحله اجازه خروج از مناطق ازاد را دارند . قانون نیز تردد این خودروها را در شعاع منطقه ازاد مجاز می داند .

به گزارش مشرق، سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی شب گذشته با حضور در برنامه پایش گفت : یکی از اولویت هایی که در رأس کار ما قرار دارد برخورد با بدرفتاری های موجود در پلیس است و اصلا نسبت به آن گذشت نمی شود. این پلیس ها را از مجموعه خود طرد می کنیم و به عنوان صیانت از کارکنان با چنین مواردی برخورد می شود.

وی در رابطه با بازجویی و شکنجه متهمان گفت : بازجویی یک حرفه اطلاعاتی بوده و خودش یک فن است ولی اینکه در گذشته ممکن بود اتفاقات نابهنجاری اتفاق بیفتد الآن دیگر نداریم. آنچه که در گذشته خیلی قدیم پلیس وجود داشت دیگر نداریم.

سردار مقیمی گفت : مجموعه بانک های اطلاعاتی ما بالاترین بهره را در کشف به ما می دهد. در بحث علمی و تشخیص هویت که در آسیا حرف اول را می زند با بسیاری از کشورها که حرف اول را می زنند داریم رقابت می کنیم. ما کشف های علمی و اطلاعاتی را پیش رو گرفته ایم.قبلا مضنون گیری انجام می شد ولی امروز دیگر بیشتر از یک ساعت نمی توانیم کسی را نگه داشته و تا از جهت اطلاعاتی و علمی حرف دقیق و معینی نداشته باشیم اقدام به دستگیری نمی کنیم.

رئیس پلیس آگاهی : تردد خودروهای پلاک اروند ممنوع است

آیا فعالیت شرکت های بازاریابی قانونی است ؟

در برنامه پایش شب گذشته یکی از بینندگان با ارسال تصویر یکی از شرکت های بازاریابی شبکه ای از سردار مقیمی در رابطه با فعالیت این شرکت ها پرسید : فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای با ادعای اجازه از وزارت صمت زیاد شده آیا پلیس نظارتی بر این شرکت ها دارد و انها را تایید می کند ؟

سردار مقیمی در پاسخ به این سوال گفت : شرکت های هرمی یا شرکت هایی که به عنوان بازاریابی شبکه ای هستند اینها از مصادیقی است که در حیطه کاری اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی است ما در پلیس آگاهی اداره ای داریم که با نحوه فعالیت اینگونه شرکت ها برخورد می کند .

وی افزود : مردم نیز اگر در این بین اطلاعاتی داشته باشند و برای ما بفرستند مورد رصد قرار می دهیم ، ان شرکت هایی که بدون مجوز شروع به کار کرده باشد حتما با آنها برخورد می کنیم .

رئیس پلیس اگاهی کشور گفت : در این تصویر نام تجاری شرکت مشخص است اما نوع فعالیت آن مهم است که این فعالیت هرمی باشد یا نه ، اگر بازاریابی شبکه ای و هرمی دارد حتما باید با این شرکت برخورد شود . مردم نیز اگر اطلاعاتی در این مورد دارند می توانند به پلیس اعلام کنند .

تردد خودروهای پلاک اروند ممنوع است

سردار مقیمی در پاسخ سوالات یکی از بینندگان که پرسیده بود از سران پلیس بپرسید بالاخره تردد خودروهای پلاک اروند در همه جای خوزستان مجاز است یا خیر گفت : تردد خودروهای مناطق آزاد در شعاع محدود و خاصی است ، خودروهای مناطق ازاد در طول سال در دو مرحله اجازه خروج از مناطق ازاد را دارند . قانون نیز تردد این خودروها را در شعاع منطقه ازاد مجاز می داند .

سردار مقیمی گفت : اگر این خودروها خارج از محدوده منطقه ازاد اروند در حال تردد هستند باید از تردد آنها در سراسر استان جلوگیری و با انها برخورد شود .

مخالف ته لنجی هستیم

یکی از قاعده هایی که در بنادر وجود دارد که به آن ته لنجی گفته می شود این است که لنج هایی که در کنار بنادر پهلو می گیرند در طول سال مجوز دارند که مقداری جنس تحت عنوان ته لنجی وارد کنند ، البته نیروی انتظامی با اساس این کار مخالف است . منتهی ما در ایست و بازرسی هایی که در عقبه و گلوگاه های خروجی بنادر داریم اگر اجناسی بصورت عمده نقل و انتقال داده می شود حتما باید برگ سبز گمرکی و اظهار نامه داشته باشند .

اگر خودروهایی که در مسیرهای خروجی بنادر تردد می کنند برگ سبر گمرکی نداشته باشندباید با آنها برخودر شود چون حامل بار قاچاق هستند .

رئیس پلیس آگاهی : تردد خودروهای پلاک اروند ممنوع است

قاچاق کالا با خودروی دولتی

سردار مقیمی در ارتباط با استفاده شخصی از خودروی دولتی گفت: هفته گذشته جلسه ای را در این خصوص با معاون دادستان کشور برگزار کرده و متأسفانه مستنداتی داریم و متخلفانی پیدا می شوند که با استفاده از خودروهای دولتی سنگین و نیمه سنگین و در راه برگشت از مناطق مرزی بیشتر کالای قاچاق با خود حمل می کنند .

وی گفت : یکی از شیوه های انجام قاچاق استفاده از خودروهای دولتی است که وقتی از شهرهای جنوبی و مرزی به مرکزیت کشور برمی گردند ممکن است کالاهای عمده نه در حد استفاده شخصی را با خود می آورند. قاعدتا برخی مواقع این ادارات از جستجوی کالای داخل خودرو ناراحت شوند، سعی می شود تا با اطلاعات تجسس کرده و در ایست و بازرسی نگه داریم. هماهنگی با مقامات قضائی لازم است و ما این کار را انجام می دهیم.کشفیات زیادی در این موارد داشته ایم و برخی مواقع که تجسس انجام شده و بعد منجر به کشف نشدیم، آن وقت ناراحتی برای ادارات پیش می آورد.

رئیس پلیس اگاهی گفت : آفتابه گردن مجرم انداختن به منظور تکرار جرم از سوی مجرمان در قانون آمده است. این قانون مجازات بوده و مقررات هم ملزومات لازم را تعریف کرده و باید آنها را باید عملیاتی کرد.

وی افزود : برخی مواقع به یک حادثه از نظر مالباخته و برخی مواقع نیز تماشاچی بیرونی است. وقتی مالباخته باشند و با وسیله نامناسبی مورد تهدید قرار گرفته، ضربه خورده و اذیت شده اعلام می کند که آفتابه گردن انداختن خوب است، ولی تماشاچیان ممکن است با این مسئله موافق نباشند. هیچ موقع بابت جرم اول آفتابه گردن نمی اندازیم و وقتی به دفعات جرم را تکرار کرده و با تنبیه های عادی متنبه نمی شود، آن وقت آفتابه را گردنش خواهیم انداخت.

سردار مقیمی تصریح کرد : یکی از مأموریت های اصلی پلیس آگاهی مبارزه با کالاهای قاچاق است و یکی از مصادیق آن کالاهای دست دوم وارداتی از سمت مرز است. تا زمانی که در حال استفاده از امتیازهای بازارچه های مرزی هستند به صورت انبوه هیچ مشکلی نداشته ولی بعد از شهرهای مرزی با برخورد پلیس مواجه خواهند شد.

در ارتباط با گوشی های سرقتی گفت: اقدامات لازم را باید اپراتورها و نه پلیس انجام دهند. ما هم تقاضا داریم ولی باید از مخابرات آن را پیگیر کرد. یکی از موضوعاتی که در پدیده سرقت وجود دارد این است که خیلی از سازمان ها وظایف خود را انجام نمی دهند. سرقت سه ظلع دارد : فضای ایجاد شده توسط قربانی ضلع اول ، فضای ایجاد جرم از سوی مسئولان و یک ظلع هم خود مجرم است.

رئیس پلیس آگاهی گفت : یکی از موضوعاتی که هر سال شب عید به شهروندان اعلام می کنیم که منازل خود را با شعبات بانک مرکزی اشتباه نگیرید. شاید 15 سال پیش مجموعه نقدینگی و اشیای قیمتی افراد به اندازه دو ماه حقوق هم نمی شد ولی الآن منازل به شعبات بانک تبدیل شده و برای یک سرقت اعلام می کنند در منزلی 100 عدد سکه داشته است.

مقیمی اظهار داشت : آیا برای این تعداد سکه به فضای جرم ایجاد شده و یا امنیت منزل فکری شده است. یکی از مشکلاتی که در سرقت داریم و سرقت منزل در ابتدای سال 6 درصد افزایش پیدا کرده این است که در منازل اقلام با ارزش ریالی بالا نگهداری شده و آن را به شعبه بانک، عتیقه فروشی و ویترین مغازه تبدیل کرده ایم. اصلا هم حواسمان نیست که اقدامات ایمنی را برای منازل خود در نظر بگیریم.

سردار مقیمی در ارتباط با گوشی های سرقتی گفت: اقدامات لازم را باید اپراتورها و نه پلیس انجام دهند. ما هم تقاضا داریم ولی باید از مخابرات آن را پیگیر کرد. یکی از موضوعاتی که در پدیده سرقت وجود دارد این است که خیلی از سازمان ها وظایف خود را انجام نمی دهند.

مردم منازل را شعبات بانک نکنند

وی گفت : یکی از موضوعاتی که هر سال شب عید به شهروندان اعلام می کنیم که منازل خود را با شعبات بانک مرکزی اشتباه نگیرید. شاید 15 سال پیش مجموعه نقدینگی و اشیای قیمتی افراد به اندازه دو ماه حقوق هم نمی شد ولی الآن منازل به شعبات بانک تبدیل شده و برای یک سرقت اعلام می کنند در منزلی 100 عدد سکه داشته است.

رئیس پلیس آگاهی گفت : آیا برای این تعداد سکه به فضای جرم ایجاد شده و یا امنیت منزل فکری شده است. یکی از مشکلاتی که در سرقت داریم و سرقت منزل در ابتدای سال 6 درصد افزایش پیدا کرده این است که در منازل اقلام با ارزش ریالی بالا نگهداری شده و آن را به شعبه بانک، عتیقه فروشی و ویترین مغازه تبدیل کرده ایم. اصلا هم حواسمان نیست که اقدامات ایمنی را برای منازل خود در نظر بگیریم.

رئیس پلیس آگاهی : تردد خودروهای پلاک اروند ممنوع است

ماموران حقوق خوبی ندارند

رئیس پلیس اگاهی کشور گفت : میزان ساعت کار ما خیلی پر است و در مجموعه ما حداقل هفت ساعت کار مفید انجام شده و بالغ بر 90 درصد حضور در محل کار مفید است. خیلی حقوق خوب و اضافه کاری مناسبی ندارند ولی خب خوشبختانه این پول و حقوق کم ملاک فعالیت برای نیروی انتظامی نیست.

وی گفت : نرخ پلیس نسبت به تعداد جمعیت در منطقه نسبت به کشورهای همسایه کمتر است. از سال 88 جرائم سرقت ما سیر صعودی داشت ولی در اواخر سال 92 که قرارگاه سرقت ساخته شد، قبل از ساخت این قرارگاه شاهد افزایش سالانه حدود 25 درصد بودیم ولی بعد از آن کاهش یک تا دو درصد هم داشته ایم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس