کد خبر 476363
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

دهقان نیری گفت:شعار امسال اجلاس، با توجه به موضوع امنیت ملی و وحدت امت اسلامی و بحث تکفیری ها و وجود داعش در منطقه و اختلافات شیعه و سنی «پیر غلامان حسینی منادیان وحدت امت اسلامی» است.

به گزارش مشرق، نشست خبری سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که قرار است از ۱۳ تا ۱۷ مهر ماه در استان فارس برگزار شود، صبح امروز با حضور حجت الاسلام ابوالمعالی، قائم مقام مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و دهقان نیری، دبیر این اجلاس در مرکز بسیج صدا و سیما برگزار شد.

ابوالمعالی در این نشست گفت: قال رسول الله «حسین منی و انا من حسینی» رسول خدا فرمود: حسین از من است و من از حسین هستم. این حدیث بزرگی است که رسول گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمدبن عبدالله(ص) اعلام داشته اند که حضرت سیدالشهدا رمز پایداری و ماندگاری اسلام است.

وی افزود: ما هر چه داریم از خون ابی عبدالله الحسین(ع) است. افتخار و عزت ما ایرانیان تحت بیرق و پرچم عزای ابی عبدالله و مودت اهل بیت (ع) بوده و هست. سیزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی و خادمان حسینی قرار است در استان عاشقان حسینی و استان شهید پرور فارس برگزار شود و امیدواریم انشاأالله رسانه ها اطلاع رسانی خوبی از این مراسم به عمل آورند.

دهقان نیری، دبیر اجلاس هم در ادامه از برنامه های این اجلاس سخن گفت و تصریح کرد: شعار امسال اجلاس، با توجه به موضوع امنیت ملی و وحدت امت اسلامی و بحث تکفیری ها و وجود داعش در منطقه و اختلافات شیعه و سنی «پیر غلامان حسینی؛ منادیان وحدت امت اسلامی» است. اجلاس از روز دوشنبه سیزدهم مهر در لارستان آغاز می شود و روز سه شنبه ۱۴ مهر از میهمانان استقبال به عمل می آید و افتتاحیه روز چهارشنبه ۱۵ مهر ماه در تالار حافظیه شیراز برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم ۷۰۰ مداح از سراسر کشور دعوت شده اند که ۱۲ ویژگی شاخص برای انتخاب آنها لحاظ شده است و علاوه بر اینها ار ۴۰ پیرغلام و خادم حسینی در خارج کشور از ۱۹ کشور دعوت کرده ایم و ۳۰۰ نفر هم مداح از خود شیراز در جمعمان حضور پیدا می کنند. از ۱۷ پیر غلام حسینی تجلیل به عمل می آوریم و از ۱۴ نفر پیرغلام و خادم حسینی خارج از کشور نیز تجلیل می شود. در مجموع از ۳۱ نفر در مراسم اختتامیه که در بارگاه احمد بن موسی شاهچراغ برگزار می شود؛ تجلیل می کنیم.

دبیر سیزدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی یادآورشد: از آیت الله حاج سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی به عنوان پیرغلامِ پیرغلامان تجلیل می کنیم. ایشان اولین کسی است که نام هیئت را روی دسته های عزاداری گذاشت. ۲۵ ارگان نیز ما را در برگزاری این اجلاس یاری می دهند و مسئولین کشوری و لشکری و نمایندگان مجلس و شهرداری و فرمانداری ها در این مراسم شرکت دارند. بیش از ۱۰۰۰ میهمان پیرغلام از سراسر کشور و ۳۰۰ پیرغلام از شیراز و ۴۰ پیرغلام از خارج داریم.

وی افزود: ۷۹ اثر رادیویی و ۴۶ اثر تلویزیونی در رابطه به معرفی این پیرغلامان در ایام محرم و صفر از شیکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود. امسال از مرحوم علی آهی، بزگ مداح و پیشکسوت مداحی در کشور که در سالهای گذشته در جمع و مراسم ما حضور داشت و به رحمت خدا رفتند نیز یادی می کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس