همزمان با نخستین شب از ایام محرم آئین پرچم در دزفول با هدف اعلام آمادگی هیئت‌های مذهبی برای سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در دزفول برگزار شد.

به گزارش مشرق، همزمان با نخستین شب از ایام محرم آیین پرچم در دزفول با هدف اعلام آمادگی هیئت‌های مذهبی برای سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در دزفول برگزار شد.

این مراسم در دزفول، یک آیین دیرینه مذهبی در شهرستان بوده که هر ساله همزمان با اولین شب محرم و با حضور گسترده شهروندان و پیر غلامان دزفول به اجرا می‌رسد.

در مراسم پرچم امسال در دزفول، پرچم متبرک به نام اهل بیت (ع) به عنوان نماد عزاداری دهه محرم در شهرستان از بقعه مبترکه مالک (ع) دزفول حرکت خود را آغاز می‌کند.

پس از آغاز حرکت این پرچم از این بقعه متبرکه، دسته جات مذهبی با اجرای مراسم عزاداری مسیر حرکت این پرچم را تا بقعه متبرکه سبز قبا (ع) همراهی می‌کنند.

پس از ورود پرچم متبرکه حمل شده به بقعه سبز قبا (ع) پیرغلامان حسینی دزفول پرچم را در صحن و فضای پیش بینی شده به اهتزار در می‌آورند.

سینه زنی و مرثیه خوانی از جمله مراسم‌های اجرا شده در دزفول، همزمان با اولین شب محرم و حرکت پرچم و اجرای مراسم نمادین حمل این پرچم در شهرستان است.

حمل پرچم و اهتزاز آن در صحن بقعه متبرکه سبز قبا (ع)، اعلام آمادگی به شهروندان و تمامی هیئت‌ها و دسته‌جات مذهبی برای اجرای مراسم‌های عزاداری در دهه محرم هر سال است که با استقبال گسترده شهروندان در دزفول اجرا می‌شود.

پس از حمل و اهتزار پرچم تمامی مساجد، تکایا، هیئت های مذهبی، بقعه‌های متبرکه دزفول، به مدت 10 شب در سوگ شهادت سالار شهیدان به عزاداری می پردازند.‌
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس