کد خبر 475741
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

وزیر دفاع روسیه درباره حملات دو روز گذشته جنگنده های این کشور در خاک سوریه گفت که حملات ما باعث منهدم شدن یک مقر فرماندهی و یک کمپ آموزشی داعش در سوریه شده است.

به گزارش مشرق فارس به نقل از اسکای نیوز، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه درباره حملات دو روز گذشته جنگنده های این کشور در خاک سوریه گفت که حملات ما باعث منهدم شدن یک مقر فرماندهی و یک کمپ آموزشی داعش در سوریه شده است.

وی در این زمینه گفت: جنگنده های سوخو-34 نیروی هوایی روسیه روز اول اکتبر با حمله به مواضع داعش در اطراف شهر الرقه یک پست فرماندهی و یک کمپ آموزشی این گروه تروریستی را منهدم کرد.

شایگو همچنین افزود که جنگنده‌های روسی از روز گذشته، 18 سورتی پرواز انجام داده و 12 نقطه را هدف قرار داده‌اند.

در جریان این حملات، جنگنده‌های سوخو 34، سوخو 24-ام و سوخو 25، مناطقی در حلب، ادلب، رقه و حما را هدف قرار داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید جنگنده‌های این کشور این مجوز را دارند که در تمام مناطق سوریه دست به عملیات بزنند.

به گفته شایگو، دیروز مقامات نظامی آمریکا و روسیه طی به مدت یک ساعت از طریق ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرده‌اند. مسکو می‌گوید این گفت‌وگوها که با هدف هماهنگی حملات در سوریه و جلوگیری از رویارویی ناخواسته جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا و جنگنده‌های روس، انجام شده، «سازنده» بوده است.

وزارت خارجه سوریه نیز تائید کرده است که حملات دیشب به مواضع داعش، با هماهنگی و همکاری ارتش سوریه انجام گرفته است.

جنگنده‌های روسی از روز چهارشنبه و به محض دریافت مجوز از سوری پارلمان این کشور برای اقدام نظامی در خارج از مرزها به مواضع تروریستهای داعش در خاک سوریه حمله کردند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان، هم اعلام کرده است که در حملات روز گذشته روسیه، دستکم 12 عضو داعش کشته شده‌اند.

این در حالی است که پیش از این رسانه‌های غربی مدعی شده بودند که روسیه مواضع داعش را هدف قرار نداده و به دیگر گروه‌های فعال در سوریه حمله کرده است. مسکو می‌گوید نبرد با تروریسم را به مبارزه با داعش محدود نکرده و تمام گروه‌های تروریستی را هدف قرار خواهد داد.

 رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه، که مجوز اقدام نظامی ارتش روسیه علیه داعش در سوریه را روز چهارشنبه صادر کرده است، نیز پیش از این اعلام کرد که حملات هوایی جنگنده‌های روسی علیه داعش ممکن است 3 تا 4 ماه به طول بینجامد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • عبدالله المسکین ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    یادمه چن سال پیش وقتی گرجستان مقابل روسیه ایستاد ،، روستا با نیروهواییش ترکوندش تو چند روز ..ببینم اینجا با داعش چکار میکنه
  • علی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    نیرهایی روسیه توانایهای زیادی دارند بنظرم آنها می توانند با چند صد فروند از موشکهای برقدرت اسکندر تمام مراکز و نفرات و ادوات و انبارهای مهمات و ذخیره های تروریستهای داعش را ظرف چند روز در عراق و سوریه نابود کنند و نیروهای مردمی عراق و سوریه و حزب الله بطور هماهنگ کل داعش را بصورت گاز انبری و قیچی کردن آنها بین عراق و سوریه نابود کنند . انشالله
  • محمدرضا ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    ان شاالله که این حملات همچنان به صورت پیوسته ادامه داشته و نیروی زمینی روسیه هم در کنار نیروهای ارتش سوریه وارد عمل بشه اگر این حملات تمامی مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق رو پوشش بده در مدت زمانی بسیار کمتر از زمان عملیات نمایشی و رد گم کنی ائتلاف امریکا بساط داعشی ها و سایر گروههای داعشی برچیده خواهد شد
  • مهگانه ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    بنده یک کارشناس سیاسی فارغ التحصیل دانشگاه ملّی سابق هستم که بخاطر علاقه و رشته ام تحوّلات سیاسی را همیشه رصد می کنم . می توانم با جرأت و اطمینان بگویم این حساب شده ترین و فرصت گرفته ترین هدف و برنامه سیاسی بوده که تا کنون در نیم قرن گذشته شاهدش بوده ایم و جدا از جهت گیری سیاسی مؤافق یا مخالف با آن باید به پوتین و همکارانش برای اینکار بسیار حرفه ای آفرینها گفت
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    روسیه باید شر داعش را از سر عراق و سوریه کم کند دستش شان درد نکند خلبانان روس
  • محم ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    روسیه دست گلت درد نکنه
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    افغانستان دیگر برای روسیه ولی فرقش در اینه که پوتین گرباچف نیست که عقب نشینی کنه اگر شکست بخوره و ببینه نا کار آمد شده حمله هسته ای میکنه.
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    این حضور روسیه هم شاید یک بازی باشد. پس چرا تا حالا دخالت نمی کرد؟!
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    اينهمه بيا و برو فقط ١٢ داعشي را سقط كرده اند ؟
  • افشین تهران ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    داعش از بقیه بدتر و بقیه از داعش بدتر.کل این تروریستهارو بترکونید .شما مثل امریکا تروریست خوب و بد را طبقه بندی نکنید و همه اینها رو به درک واصل کنید.
  • behzad ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    انشاالله بودنشان باعث نابودی این کثافتها بشه...
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    جنگنده بمب افکن های کشور ما باید داعش را در عراق و نه در سوریه زیر بمباران بگیرند و از اطلاعات ماهواره ای روس ها بهره ببرند ، این کار سه تا حسن داره اولا با این کار عملا داعش را در شرق سوریه ضعیف می کنیم دوما قدرت پهبادها و جنگنده هایمان را در جنگ واقعی تست می کنیم سوما با روسیه هماهنگی نظامی پیدا می کنیم ، کسی هم نمی تونه در دنیا اعتراض کنه چراکه عربستان هم یمن را زیر آتش گرفته همچنین عراق با فلسطین اشغالی فاصله دارد ، با ورود روسیه ، ورود قریب الوقوع نظامی چین و شاید ایران فصل شکار حرامیان آغاز شده ضمنا می تونیم طی عملیات نظامی مشترک با روس ها تجهیزات مدرن تر مثل جنگنده هم از روسیه بگیریم .
  • ناشناس ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    چون تو دستور نداده بودی !! آخه اینم سواله ؟
  • ناشناس ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    آمریکا همینم نتونسته تا الان . داعشی ها انسانهای اولیه که نیستن اونا هم سلاح های پیشرفته امریکایی دارن .
  • ناشناس ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    و جالب اینه که در این هاگیر واگیر و مبارزه روسیه با داعش امریکای احمق میاد بمب میندازه روی بیمارستان توی افغانستان !! واقعا امریکایی ها آدمیزاد رو روسفید میکنند !
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    این ضایعه بزرگ (نابودی داعش) را به رجب اردوغان داعشی تسلیت میگوییم انشا الله غم اخرش نباشه
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    این ضایعه بزرگ (نابودی داعش) را به رجب اردوغان داعشی تسلیت میگوییم انشا الله غم اخرش نباشه
  • محمد ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    برخورد گاز انبری!! اون ممه رو لولو برد
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس