کد خبر 475724
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

نیروهای حامی رئیس‌جمهوری مستعفی یمن از تصرف کامل تنگه باب‌المندب با حمایت جنگنده‌های ائتلاف سعودی خبر دادند. این در حالی است که منابع نظامی یمنی گفته‌اند که رژیم صهیونیستی نیز مستقیماً در این حمله مشارکت داشته است.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، راجح بادی، سخنگوی دولت مستعفی یمن اعلام کرد که تصرف بر باب‌المندب، کنترل کامل بر جزایر و گذرگاه آبی نزدیک به منطقه المخاء را تسهیل خواهد کرد.

وی مدعی شد که تصرف باب‌المندب راه را برای کنترل بر تعز و مناطق و شهرهای ساحلی یمن که در طول دریای سرخ هستند، هموار می‌کنند.

در همین حال منابع نظامی یمنی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم در حمله به مواضع انصارالله در باب‌المند مشارکت داشته است.

این منابع تاکید کردند که این عملیات با نظارت آمریکا و مشارکت مستقیم رژیم صهیونیستی صورت گرفته و همچنین حملاتی که چند روز قبل یک عروسی را در منطقه مخا در نزدیکی باب‌المندب را هدف قرار داد، توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

پیشتر عربستان حمله به این مراسم عروسی را که بیش از 130 کشته بر جای گذاشت، تکذیب کرده بود.

تنگه باب‌المندب در دهانه جنوبی دریای سرخ شاهراه اصلی دریایی از آسیا به اروپا و آمریکا محسوب می‌شود و برای اقتصاد جهان به ویژه رژیم صهیونیستی، عربستان و مصر اهمیت بسیاری دارد.

منابع یمنی می‌گویند که این حملات چند روز پس از آن صورت گرفت که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در موسسه سیاست‌های خاور نزدیک واشنگتن گفته بود که ارتش اسرائیل فعلا به باب‌المندب چشم دوخته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    عربستان به هدف اصلی عملیاتش رسید
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    سفیانی داره همه جا رو قبضه می کنه
  • عبدالله المسکین ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    عععااااا...حیف....باید زود پسش بگیرن انشاالله
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    عجب
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    قدرت عربستان را نباید دست کم گرفت.
  • مهدی ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    دربرابرحرکتهای انفجاری آل کثیف سعود موضع ما کاملا”انفعالیه هم پیمان محور مقاومت هرروز یک نقطه استراتژیک وراهبردی ومهم رو ازدست میده اونوقت ما فقط دل خوش کردیم که انصارالله امروز دوتا موشک کاتیوشا زد به یه چادرنیروهای سعودی که دوروز پیش تخلیه شده بود آقااااااااا موازنه جنگ رو با یه حرکت غافلگیر کننده و خارق العاده چه میدونم یه عملیات بزرگ مثل قتل عام اون اماراتیهای نکبت درالصافر استان مارب به نفع خودمون کنید دیگه
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    چشم.... الساعه......منتظر دستور شما بودیم قربان....
  • افشین تهران ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    در جنگ هم گرفتن هست و هم باخت دادن وخیلی نباید زود نتیجه گرفت.
  • اهوازی ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    از آنجا کشتی های ایران را مورد هدف قرار میدهند و از سوی دیگر با دزدان دریایی سومالی به کشتی های ما حمله میکنند.
  • منطق ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    صبر خیلی خوبه ولی نه انقدر ، نمی دونم چرا عادت داریم وقتی اوضاع فاجعه می شه تازه می گیم شروع کنیم ، داعش در عراق تا 40 کیلومتری مرز کشور آمد تازه حرکت جدی کردیم ، حرامیان در سوریه قسمت هایی از حلب ، جنوب کشور ، شرق حمص ، پایگاه حیاتی ابوظهور ، استان ادلب به غیر فوعه و کفریا ، قسمت هایی از لاذقیه و .... در این اواخر گرفتن اوضاع فاجعه شد روسیه شروع کرد قراره تازه با هم قرارگاه مشترک بزنیم ، منتظرید کل یمن بیافته دسته آل صهیون رسیدن به صعده تازه بگید شروع کنیم ؟! خب یه پایگاهی بدید رهن روسیه ، اختیاراتی در باب المندب بهشون بدید و .... معامله چربی بزارید جلو روسیه که جنگنده هاشو بیاره تو آسمان یمن تا مقاومت یمن پشتیبانی هواییی داشته باشد آسمان یمن حیات خلوت صهیونیست ها و عرب های مرتجع نشه .
  • پارسا ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    الان بهترین فرصته ایران با کمک به انصار با کشتن وهابی ال سعود و همپیماننش انتقام خون حاجیان عزیزو بگیره تا کی رجز خونی و دست رو دست گذاشتن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس