کد خبر 475738
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

پایگاه صهیونیستی دبکا مدعی شده است که پکن به مسکو اعلام کرده است که جنگنده‌های این کشور به زودی به نبرد علیه داعش در سوریه می‌پیوندند.

به گزارش مشرق، پایگاه اسرائیلی دبکا روز جمعه مدعی شد جنگنده‌های چینی به زودی در عملیات علیه داعش، به روسیه می‌پیوندند.

این پایگاه که پیش از این هم مدعی شده بود چین یکی از بزرگترین ناوهای هواپیمابر خود را به سوریه اعزام کرده، به نقل از «منابع نظامی و اطلاعاتی» مدعی شده است که پکن در پیامی به مسکو، اعلام کرده است که جنگنده‌های J-15 این کشور به زودی به عملیات علیه داعش در سوریه می‌پیوندند.

دبکا همچنین نوشته است که بغداد به روسیه پیشنهاد داده است که جنگنده‌های خود را در یکی از پایگاه‌های هوایی در عراق نیز مستقر کرده و در این کشور هم مواضع داعش را هدف قرار دهد.

جنگنده‌های روسیه از روز چهارشنبه، اندکی پس از صدور مجوز از سوی پارلمان، عملیات علیه گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را آغاز کردند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید می‌‌خواهد از بازگشت اتباع این کشور که به داعش پیوسته‌اند، جلوگیری کند.

به ادعای دبکا، حملاتی که روسیه آغاز کرده، 5 شریک دیگر هم دارد؛ ایران، چین، عراق، سوریه و حزب‌الله.

این پایگاه نوشته است که جنگنده‌های چینی قرار است از روی ناو «لیائونینگ» که هفته گذشته گفته شد در سواحل سوریه پهلو گرفته، برخیزند.

در صورت صحت این ادعا، عملیات چین علیه داعش یک نقطه عطف خواهد بود، چراکه این اولین بار است که چین در خاورمیانه وارد عملیات نظامی مستقیم می‌شود. ضمنا این اولین تجربه جنگی واقعی ناو لیائونینگ خواهد بود.

دبکا در گزارش پیشین خود ادعا کرده بود که پکن آماده است تا 1000 نفر از نیروهای ویژه خود را نیز برای پشتیبانی از عملیات هوایی، در سوریه مستقر کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عبدالله المسکین ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    نه بابا !! جالب شد !
  • سعید ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    دولت سوریه!روسیه!چین1اروپا!آمریکا!عراق!حزب الله!دیگر گروهای فعال در سوریه!ترکیه!عربستان!.....همه و همه علیه داعش!چند نفر به یکی!
  • سید باقر ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    چه عیبی داره اگر تمام دنیا دست به دست هم بدن و این گروه وحشی و جنایتکار را از بین ببرند انشاالله که هر چه زودتر از بین بروند
  • شهرام ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    سعید خان شما نمیخواد نگران داعش باشی این موارد ی که نام بردی چند تاش اضافی هست ترکیه امریکا عربستان داعشی و اروپا در جبهه ی داعشند.
  • مهدی طاهرخانی ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    بیخیال داعش بابا بچسبید به عربستان ک هر لحظه احتمال حمله ایران به عربستان نزدیک تر میشه
  • حمید ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 0
    روسها وچینی ها در جنگ لیبی طرف امریکا بودند نتیجه ان از دست دادن نفت لیبی وکنترل ان توسط امریکا شد برای همین نگرانند در صورت پیروزی مخالفان سوریه مقصد بعدی حمله به ایران باشد که در صورت شکست ایران کنترل نفت ایران به دست بلوک غرب بیافتد درنتیجه اقتصاد دو ابرقدرت چین وروسیه از بین برود مخصوصا برای چین البته برای روسیه رسیدن امریکا به مرزهایش از نظر امنیتی خیلی مهم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس