کد خبر 475492
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹

یک مقام قضایی مصری اعلام کرد؛ دادگاهی در مصر روز پنجشنبه ۱۶ افراطی را به علت دست داشتن در حمله منجر به کشته شدن ۲۵ مامور پلیس در صحرای سینا در سال ۲۰۱۳ به اعدام محکوم کرد.

به گزارش مشرق، یک مقام قضایی مصری اعلام کرد دادگاهی در مصر روز پنجشنبه 16 افراطی را به علت دست داشتن در حمله منجر به کشته شدن 25 مامور پلیس در صحرای سینا در سال 2013 به اعدام محکوم کرد.

به گفته این مقام مصری، بر اساس قانون این احکام قبل از تایید یا تخفیف به حبس در 14 نوامبر در دادگاهی در استان جیزه در غرب قاهره باید به تایید غیر الزام آور مفتی مصر برسد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، 16 تکفیری اواخر سال 2014 در دادگاه بدوی به علت دست داشتن در این انفجار به اعدام یا احکام حبس سنگین محکوم شدند. اما دیوان عالی این احکام را لغو و محاکمه دوباره آنها را صادر کرد.

مهاجمان 19 اوت 2013 در شمال شبه جزیره سینا (‌ شرق مصر) با راکت به دو مینی بوس پلیس حمله کردند و 25 مامور پلیس را کشتند که به سوی رفح در مرز نوار غزه می رفتند.

بعد از آنکه ارتش سال 2013 محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر را برکنار کرد گروه های تکفیری حملات به نیروهای امنیتی را به تلافی سرکوب خونین طرفداران مرسی افزایش داده اند.

شمال سینا محل نفوذ گروه تکفیری انصار بیت المقدس به حساب می آید. انصار بیت المقدس با گروه دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش ) بیعت و اسم « استان سینا » را برای خود انتخاب کرده است.

به گفته مقامات مصری، صدها مامور پلیس و سرباز از سال 2013 در حملات تکفیری ها کشته شده اند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس