به گزارش مشرق، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در فرانسه، لغو قرارداد فروش ناوهای فرانسوی میسترال به روسیه حدود 250 میلیون یورو خسارت برای این کشور در پی داشته است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، طبق اعلام کمیسیون امور مالی سنای فرانسه، لغو قرارداد فروش ناوهای جنگی فرانسوی میسترال به روسیه چیزی در حدود 200 تا 250 میلیون یورو هزینه برای این کشور در بر داشته است.

کمیسیون امور مالی سنای فرانسه طی گزارشی در این خصوص اعلام کرد: این غلط است که همچون دولت ادعا کنیم که فرانسه و صنایع آن از لغو قرارداد فروش ناوهای میسترال به روسیه و فروش مجدد آ‌ن‌ها به مصر هیچ خسارتی متحمل نشده‌اند.

وسیه و فرانسه چندی پیش برای لغو قطعی قرارداد فروش دو فروند ناو میسترال به توافق رسیدند.

مقامات مسکو و پاریس اواخر سال 2009 در مورد فروش دو فروند از این ناو حامل بالگرد با یکدیگر به توافق رسیدند و در نهایت قرارداد مربوط به فروش دو فروند ناو میسترال فرانسوی به روسیه به ارزش به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون یورو در تاریخ 17 ژوئن سال 2011 در سنت پترزبورگ بین دو طرف امضاء شد.

با تیره شدن روابط روسیه و اتحادیه اروپا به دلیل تحولات اوکراین و خصوصاً الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه اما، این قرارداد به حاشیه رفت و مقامات پاریس در خصوص تحویل «میسترال» به روسیه، مواضع متناقضی اتخاذ کردند و فرانسه در نهایت با طرح ادعای نقش‌آفرینی روسیه در بحران اوکراین، تحویل ناوهای میسترال به روسیه را به دلیل بحران جاری در اوکراین متوقف و از اجرای این قرارداد 1.2 میلیارد یورویی (1.5 میلیارد دلار) خودداری کرد.

در نهایت نیز کاخ ریاست جمهوری فرانسه هفته گذشته از فروش ناوهای فرانسوی میسترال سفارش روسیه که پاریس به بهانه بحران اوکراین از تحویل آن به مسکو خودداری کرده بود، خبر داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس