کد خبر 475659
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

یک منبع مصری با اشاره به سفر قریب‌الوقوع یک هیئت سوری به مصر اعلام کرد که مأموریت این هیئت متقاعد کردن کشورهای عربی برای کنار آمدن با حضور بشار اسد است.

به گزارش مشرق، یک منبع بلندپایه مصری اعلام کرد که مقدمات سفر یک هیئت امنیتی سوریه به مصر در حال فراهم شدن است.

روزنامه «الجریده» کویت به نقل از این منبع گزارش داد، قرار است این هیئت سوری با مسئولان امنیتی مصر دیدار کند.

به گفته این منبع، «در حالی که روسیه در مصر حمایت و پشتیبانی از توافق بین‌المللی مبارزه با تروریسم در سوریه را بر عهده دارد مأموریت این هیئت [سوری] این است که حمایت قاهره را برای مبارزه با تروریسم جلب کند».

مأموریت این هیئت همچنین این است که طرحی را با توافق کشورهای عربی اعلام کنند که کشورهای عربی برای یک دوره دیگر نیز با حضور بشار اسد کنار بیایند.

به گفته این منبع، «برای نخستن بار روسیه از مصر خواسته است که وارد میانجیگری با عربستان شود تا [ریاض] موافقت کند طی مرحله آتی و تا زمانی که سوریه از وجود شبه‌نظامیان پاک نشود اسد [در ریاست جمهوری سوریه] باقی بماند» و این مسئله نیز در قبال «ضمانت روسیه برای راه حل مسالمت‌آمیز طی مرحله آتی خواهد بود».

این منبع در پایان تأکید کرد، مصر برای نخستین بار در نیمه اکتبر جاری سه دیدار با نمایندگان دولت، معارضان سوی و یک هیئت عربی مشترک برای حل بحران سوریه خواهد داشت و در جریان آن پیش‌نویسی را مطرح خواهد کرد که شامل حل و فصل درگیری در سوریه است و  آن را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس