کد خبر 476051
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

وزارت موقعیت های اضطراری روسیه به عنوان تشکیلات دفاع غیرنظامی این کشور، امکان مقابله با انواع جدید تسلیحات ژئوفیزیکی و ژنتیکی را بررسی می کند.

به گزارش مشرق،  این وزارتخانه اعلام کرده است که برای مقابله با چندین نوع تسلیحات جدید ژئوفیزیکی و ژنتیکی که در صورت مناقشه های مسلحانه ممکن است علیه اهداف راهبردی و مردم روسیه استفاده گردد، آماده می شود.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری «روسیا سگودنیا» وزارت موقعیت های اضطراری روسیه تسلیحات ژنتیکی، الکترومغناطیسی، رادیولوژیکی، انرژی و ژئوفیزیکی را به عنوان تسلیحات جدید در نظر می گیرد که تاثیرات مرگبار ندارند.

در گزارش این رسانه به استناد اطلاعات منتشر شده در همایش بین المللی امدادگران و واحدهای اطفای حریق در مسکو خاطرنشان شده است: اهدافی که می تواند در حملات به روسیه مورد حمله تسلیحات جدید قرار گیرد مراکز حیاتی و مهم، پرسنل نظامی، مراکز مدیریت و مردم و تاسیسات شهری را شامل می شود.

به عنوان عوامل تاثیرگذار تسلیحات جدید، تغییرات فرآیندهای فیزیکی، تشعشعات خطرناک، تغییر ساختار دی.ان.ای و تغییر ماهیت ژنتیکی و بیماری های ارثی در نظر گرفته می شود.

بر اساس اطلاعات وزارت موقعیت های اضطراری روسیه، در قلمرو این کشور بیش از 4500 مرکز مهم و حیاتی وجود دارد که اکثر آنها در مناطق پرجمعیت و در محدوده شهرهای بزرگ قرار گرفته است.

آمریکا که رقیب ژئوپلیتیکی روسیه محسوب می شود و روابط آن با این کشور تیره شده است، هر ساله برای تولید انواع جدید تسلیحات بودجه قابل توجهی هزینه می کند.

روسیه نیز برای مقابله با تسلیحات جدید تحقیقات گسترده ای می کند و چند پژوهشگاه طرف همکار وزارت دفاع روسیه در این تحقیقات محرمانه مشارکت می کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس