کد خبر 461925
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

وزیر دفاع فرانسه که برای فروش ناوهای جنگی سری کلاس میسترال به مالزی سفر کرده است به این کشور پیشنهاد فروش 18 فروند جت جنگنده رافائل ارائه کرد.

به گزارش مشرق، 'جان اف لودریان' وزیر دفاع فرانسه و نمایندگان صنایع نظامی این کشور روز گذشته در پوتراجایا، پایتخت ستادی مالزی با 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر و 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع این کشور جنوب شرق آسیا رایزنی کردند.

براساس اطلاعاتی که روز چهارشنبه رسانه های محلی مالزی ارائه کردند، هیات صنایع نظامی فرانسه پیشنهاد فروش 18 فروند جنگنده رافائل را به این کشور که اکنون با چالش های اقتصادی مواجه است، ارائه کرده است.

رسانه های مالزی نیز نسبت به پیشنهادهای فرانسه برای فروش ناو و این هواپیماهای جنگنده واکنش نشان داده و دولت نجیب را بار دیگر به چالش کشیدند.

هیات فرانسوی در حالی پیشنهاد فروش 18 فروند رافائل به مالزی را ارائه کرده که قرار است به هند سفر کند و قرارداد فروش 36 فروند از این نوع هواپیمای جنگنده را با مقامات دهلی نو نهایی کند. هند قرار بود 126 فروند جنگنده رافائل را با قیمت حدود 20 میلیارد دلار خریداری کند.

'جان اف لودریان' وزیر دفاع فرانسه نیز تایید کرده است پیشنهاد فروش رافائل ها را به مالزی ارائه کرده اند، اما گفت که این پیشنهاد قرار است توسط مقامات مالزی مورد مطالعه قرار گیرد.

مالزی در نظر دارد جنگنده های رافائل، 'اف 16' و 'اف 18' آمریکا و هواپیماهای سوئدی را جایگزین ناوگان فرسوده میگ روسیه کند، هر چند در شرایط اقتصادی کنونی و بودجه سالانه دفاعی این کشور برای نوسازی ناوگان خود با مشکلاتی مواجه است.

هشام الدین نیز گفت که پیشنهاد این خرید را به وزارت امور دارایی برای درنظر گرفتن بودجه ارائه می کند. ریاست این وزارتخانه با 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی است.

وی البته در مورد خرید ناوهای جنگی سری کلاس میسترال از فرانسه گفت که در این نشست در این مورد بحث نشد.

گفته می شود این بحث در دیدار وزیر دفاع فرانسه با نخست وزیر مالزی مطرح شده است.کشتی های جنگی سری کلاس میسترال که مالزی تمایل دارد از فرانسه خریداری کند توانائی انجام ماموریت در چهار زمینه جابجائی تفنگداران دریایی از دریا به خشکی، حمل و جابجائی بالگرد های جنگی و ترابری، مرکز فرماندهی ناوگان دریایی و بیمارستان شناور را دارند.

روسیه سال 2010 برای خرید دو کشتی کلاس میسترال از فرانسه یک میلیارد و 370 میلیون یورو قرارداد بست، اما میزان قیمتی که به مالزی پیشنهاد شده مشخص نیست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس