یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اتفاقات منا هیچگاه از ذهن انسان فراموش نخواهد شد؛ چرا که جراحتی است که بر پیکره اسلام وارد شده و سال‌های بسیاری در آن باقی خواهد ماند.

 به گزارش مشرق، آیت الله جعفر سبحانی در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به فاجعه منا، اظهار داشت: اتفاقات منا هیچگاه از ذهن انسان فراموش نخواهد شد؛ چراکه جراحتی است که بر پیکره اسلام وارد شده و سال‌های بسیاری در آن باقی خواهد ماند.

وی ابراز داشت: هرچه دولت عربستان عذر بیاورد و دولت ایران هم تلاش بر محاکمه آنان کند، این جراحت از پیکره اسلام دفع نشده و بر آن باقی خواهد ماند.

این مرجع تقلید، افزود: امروز سرنوشت زائران برخی از خانواده‌های ایرانی مشخص نیست و خدا می‌داند که در این مدت چه کشیده‌اند.

آیت الله سبحانی ادامه داد: تکلیف خانواده‌های کشته شدگان مشخص است و درد وغم آنان تا حدی ملایم‌تر است؛ اما خانواده‌های مفقودین در بلاتکلیفی به سر برده و عذاب بسیاری می‌کشند.

این استاد درس خارج حوزه تصریح کرد: حاجیان در حرم امن الهی به قربانگاه رفته‌اند و خداوند متعال انتقام خود را از آنان خواهد گرفت؛ چرا که «ان الله یمهل و لا یهمل» خداوند متعال مهلت می‌دهد؛ اما کوتاهی نمی‌کند.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس