کد خبر 474686
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

استاد حوزه و دانشگاه گفت:ما باید همه مسلمانان را در عید غدیر شریک بدانیم و غدیر نه تنها مایه اختلاف بین شیعه و سنی نیست بلکه عامل تحکیم وحدت امت اسلام است.

 به گزارش مشرق، حجت‌‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ایام فرخنده عید غدیر و ضرورت سرور و شادمانی همه مسلمانان و دوستداران اهل بیت در این عید بزرگ اظهار کرد: غدیر را باید همچون عاشورا به صورت مردمی احیاء کرد؛ در عاشورا هیچ سازماندهی و توصیه‌ای به مردم برای پرداخت نذورات و تدارک دسته‌جات نمی‌شود اما این اتفاقات به صورت گسترده‌ و شگرفی در سراسر کشور صورت می‌گیرد؛ از اینرو پاسداشت غدیر باید همانند عاشورا نهادینه شود.

وی یکی از نام‌های عیدغدیر را «یوم السرور» خواند و گفت: ثواب شادی و سرور در روز عید غدیر از هر روز دیگری بیشتر است و در روایت آمده که روز غدیر، روز نفی غم‌هاست.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه عید غدیر محل وحدت شیعه و سنی است، افزود:ما باید همه مسلمانان را در عید غدیر شریک بدانیم و غدیر نه تنها مایه اختلاف بین شیعه و سنی نیست بلکه عامل تحکیم وحدت امت اسلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برادران اهل سنت معتقدند که در روز فرخنده غدیر، پیامبر اکرم(ص) همه مسلمانان و همه پیروان قرآن را به محبت علی ابن ابیطالب(ع) سفارش کردند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه می‌توانیم غدیر را به عنوان بزرگترین عید اسلامی قلمداد کنیم، گفت: اگر این عید بزرگ را به صورت مردمی برگزار کنیم و آن را محل وحدت میان تمام مذاهب اسلامی قرار دهیم، حتما طلوع جدیدی از سعادت در زندگی جهان اسلام رخ خواهد داد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس