کد خبر 476160
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه حقیقت ولایت در روز غدیر روشن شد، گفت: محبت به ائمه اطهار(ع) سبب پیروی از سیره و روش آن‌ها می‌شود و این همراهی از روی رضایت و رغبت درونی انسان است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، شب گذشته در مراسم جشن غدیر هیأت ثار الله که در حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار شد، با بیان اینکه حقیقت ولایت در روز عید غدیر تبیین شد، گفت: در این روز به پیامبر اکرم(ص) وحی شد همان‌گونه که آیات و احکام برای مردم تبیین شده، مسأله ولایت در جامعه بیان شود و اگر این مسأله ابلاغ نشود نبوت و رسالت خویش تباه می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: محبت به خدا و اهل‌بیت(ع) بهترین رزق و روزی است که افراد آن را کسب می‌کنند اگر فردی به حقیقت این محبت برسد، خیر دنیا و آخرت را کسب کرده است.

 رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم ابراز کرد: در اسلام شأن و مقام بالاتر از محبت به خدا و ائمه اطهار (ع) نداریم و طبق روایات حقیقت ایمان همان محبت است.

وی با بیان اینکه محبت به ائمه اطهار(ع) سبب پیروی از سیره و روش آن‌ها می‌شود، گفت: رسیدن به مقام محبت سبب همراهی با اولیای خدا می‌شود و این همراهی از روی رضایت و رغبت درونی انسان است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری عنوان کرد: زهد، رغبت در عبادات، بی‌رغبتی به دنیا؛ نشاط در امور روزمره و سخاوت از نتایج رسیدن به مقام محبت است.

 رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم ابراز کرد: رسول اکرم(ص) فرموده است که هیچ‌ فردی به حقیقت ایمان نمی‌رسد، مگر اینکه من نزد او از فرزندانش و پدرش و همه مردم محبوب‌تر باشم.

 حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری اظهار داشت: افراد ترس از خداوند یا برای دستیابی به نعمت‌های اخروی خداوند را عبادت می‌کنند اما بالاترین عبادات آن است که خداوند را از روی محبت عبادت کنند و از ائمه اطهار پیروی کنند.

 وی با بیان اینکه در روز غدیر مقام ولایت و محبت به ائمه اطهار(ع) تبیین شد، گفت: زمانی که امیرمؤمنان(ع) به مقام ولات و جانشینی پیامبر(ص)  دست یافت، شیطان از گمراهی مردم ناامید شد، اما در روز سقیفه که خلافت امام علی(ع) را غصب کردند شیطان به شادی پرداخت.

وی با بیان اینکه در روز غدیر دین اسلام به کمال خویش رسید و خداوند با اعطای نعمت ولایت، نعمت‌ها را بر مردم تمام کرد، گفت: اندکی از مسلمانان ولایت امیرمؤمنان(ع) را پذیرفتند و بسیاری از آن‌ها این مسأله را نپذیرفتند و جریان سقیفه و غصب خلافت امام علی(ع) را راه‌اندازی کردند و این مسأاله سبب شد که حکومت کفر و طاغوت بر جامعه مسلمان حاکم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: حضرت ولی‌عصر(عج) پس از ظهور، حقیقت ولایت را در عالم تجلی می‌دهد و در زمان رجعت امیرمؤمنان(ع) و اولیای الهی حکومت جامعه را به دست می‌گیرند.

منبع: رسا


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس