کد خبر 474354
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران با اشاره به تقارن عید سعید غدیر خم امسال و نماز جمعه، گفت: صدها برنامه فرهنگی مذهبی دهه غدیر در مازندران برگزار می‌شود.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمد رضا احمدی اتویی دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران، اظهار داشت: از عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه ولایت نامگذاری شده که امیدواریم همه مسلمانان به ویژه شیعیان از معنویات این دهه استفاده و بهره لازم را ببرند.

وی افزود: بنیاد بین المللی غدیر به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور گسترش و ترویج فرهنگ امامت و ولایت در کشو و در استان مازندران تشکیل شده است.

احمدی اتویی گفت: اگر جهان اسلام از صدر تاکنون دچارمشکل بود به دلیل آن است که امامت امیرالمومنین (ع) را نپذیرفتند.

وی بیان کرد: اینکه اکنون گروهک‌های مختلفی مانند تکفیری‌ها و داعش به اسم اسلام سعی دارند، چهره‌ای نادرست  از اسلام را در جهان نشان دهند، همه از تفرقه افکنی‌های صدر اسلام تاکنون نشات می‌گیرد.

احمدی افزود: این مسلمان نماها به خانه خدا رحم نمی‌کنند و حرمت عید قربان و حرم رانگه نداشته و باید همه مسلمانان زیر پرچم اسلام اتحاد و همبستگی داشته باشند و مقابل ظلم استکبار سکوت نکنند.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران تصریح کرد:برای هر نعمتی، شکر نعمت مستحب است اما تنها نعمتی که شکر آن واجب است،  شکر خداوند به دلیل امامت و ولایت مولای متقیان حضرت علی (ع) بوده که در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وی افزود: در این دهه برنامه و جشن‌های مختلفی در شهرستان‌های استان  برگزار که درساری، واقعه غدیر بازسازی می‌شود.

احمدی اتویی بیان داشت: به واسطه اینکه این عید در روز جمعه است به نمازگزاران مصلای ساری اطعام  دهی می‌شود. در شهرستان ها نیز مسئولیت برگزاری جشن‌های دهه ولایت و امامت به عهده امامان جمعه آن شهر بوده که امیدواریم برنامه‌های خوبی در راستای ترویج فرهنگ غدیر صورت گیرد.

وی گفت: دیدار با سادات، برگزاری جشن‌های غدیر در مساجد، امامزاده‌ها و تکایا از دیگر برنامه‌های این روز در مازندران است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس