کد خبر 474601
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷

دولت اوکراین در مذاکرات صلح با جدایی طلبان شرق این کشور توافقی به امضاء رساندند که طبق آن در مرحله اول سلاحهای سنگین از منطقه درگیری خارج می شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جدایی طلبان اوکراین و دولت این کشور در مورد خروج سلاح های سنگین خود از شرق این کشور توافق کردند. مارتین ساجدیک نماینده سازمان توسعه و همکاری اتحادیه اروپا در مذاکرات صلح با اعلام این خبر گفت: طی مذاکرات صلح در مینیسک بلاروس دو طرف به طور موقت سلاح های خود را از منطقه خارج می کنند.

به گفته ساجدیک اولین مرحله این توافق تا دو روز آینده اجرا می شود که طی آن سلاح های سنگین تا فاصله ۱۵ کیلومتر از منطقه خارج می شوند. وی افزود: نماینده اوکراین «لنوید کوشما» در روز مذاکرات قرارداد صلح را امضاء کرد ولی نمایندگان جدایی طلبان امضای قرارداد را به روز پنج شنبه موکول کردند.

در حالیکه با امضای قرارداد صلح تنش های موجود بین نظامیان اوکراین و جدایی طلبان به حداقل مقدار خود رسید ولی دیپلمات های غربی اعتقاد دارند اجرای این قرارداد ۱۲ ماده ای به زمان بیشتری نیاز دارد.

بر این اساس بعد از خروج سلاح ها دو طرف باید بر سر برگزاری انتخابات محلی به توافق برسند. طبق توافق صلح جدایی طلبان به طور جداگانه انتخابات محلی برگزار خواهند کرد ولی هنوز دولت مرکزی بر نظارت روی انتخابات اصرار دارد.

گفتنی است جدایی طلبان بدون توجه به هشدارهای دولت مرکزی برای برگزاری انتخابات محلی تاریخ تعیین کرده اند که نتیجه آن به طور حتم از سوی دولت کی یف مورد تایید قرار نخواهد گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس