کد خبر 473449
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶

یک مقام پیشین آمریکایی در یادداشتی نوشت: ادعای رویکرد تهاجمی روسیه همانند دروغ‌های این کشور درباره موشک‌های قاره پیمای ایران یا سلاح‌های کشتار جمعی عراق است که هیچ وقت وجود خارجی نداشت.

به گزارش مشرق، «پل گرگ رابرتس» معاون پیشین وزارت خزانه داری آمریکا در یادداشتی پیرامون رویکردهای جنگ طلبانه نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری آتی آمریکا با اشاره به تهدیدهای جنگ طلبانه «کارلا فیورینا» نامزد زن جمهوریخواه ریاست جمهوری این کشور که گفته بود، اگر من رییس جمهور شوم، ناوگان ششم نیروی دریایی را شکل داده و مجددا برنامه دفاع موشکی را احیا کرده و سپس رزمایش نظامی را در کشورهای حوزه بالتیک راه اندازی می‌کنم و شاید هزاران نیروی بیشتر نظامی را به آلمان گسیل دارم، نوشت: در بین نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا هیچ شخص صلح طلبی وجود ندارد و حتی نامزد زن جمهوریخواه آن‌ها بی عاطفه است. اینک کارلا فیورینا خود را در کنار مردان این حزب همچون شخصی جنگ طلب قرار داده است.

رابرتس در بخش دیگر یادداشت خود نوشت: افسوس که تنها پیام سیاستمداران آمریکایی به روسیه پیام جنگ است. پنتاگون نیز توان خود را ارتقا داده تا خود را با  تهاجم بالقوه روسیه مهیا کند و در حال بروز رسانی برنامه‌های جنگی علیه این کشور است.

نویسنده در بخش دیگر با طرح سئوالی نوشت: روسیه چه عملی مرتکب شده است که واشنگتن در پی برنامه ریزی برای نبرد با این کشور است؟ آیا شما نمی‌دانید. روسیه همانطور به اوکراین حمله کرد که «صدام حسین» رییس جمهور وقت عراق سلاح‌های کشتار جمعی داشته و با القاعده نیز در ارتباط بود. واشنگتن در قبال «تهدیدهای روسیه» جنگنده‌های خود  را برای گشت زنی بر فراز آسمان‌های بالتیک به منطقه ارسال کرده است. واشنگتن به روسیه می‌گوید که  جنگندهایش به هدف این کشور نیستند. پس چرا جنگنده ارسال کرده است؟ شاید آن‌ها برای محافظت منطقه بالتیک در برابر ایران باشد و یا همانطور که سامانه ضد موشکی را در لهستان مستقر کرد تا از اروپا در برابر موشک‌های قاره پیمای ایران که وجود خارجی ندارند، دفاع کند.

معاون اسبق وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه نوشت:  روسیه نیک می‌داند که اقدام‌های آمریکا همگی علیه این کشور است. آن چه که واشنگتن به روسیه می آموزد خود نیز هرگز  آن را باور ندارد. از سویی با توجه به این‌که واشنگتن به روسیه دروغ می‌گوید، به همین دلیل روسیه نمی‌تواند با این کشور توافق کند تا منازعه حوزه بالتیک پایان یابد زیرا کلام واشنگتن بی مفهوم است و حتی خطر نبرد هسته‌ای ‌نیز وجود دارد.

نویسنده در خاتمه نوشت: واشنگتن بیش از حد مغرور و متکبر برای شنیدن مطلبی است و تنها کلام خود را می شنود و توجهی به دیگران ندارد.

اگر جمهوریخواهان انتخاب شوند یا هرکدام از دموکرات‌ها به یقین جنگی در کار خواهد بود و آن‌وقت دلیلی برای کاسته شدن از برنامه‌های تامین اجتماعی، برنامه ملی بیمه و حقوق بازنشستگان وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس