نتایج جدیدترین تحقیق و بررسی کنگره آمریکا نشان می‌دهد که حدود ۳۰ هزار نفر شامل ۲۵۰ شهروند آمریکایی کشورهای خود را ترک کرده و به گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تحقیق 6 ماهه جمهوریخواهان و دموکراتهای کمیته امنیت داخلی کنگره آمریکا که امروز سه‌شنبه منتشر شده حاکی است دولت اوباما فاقد راهبرد روشنی برای مقابله با سفر تروریست‌های خارجی به عراق و سوریه بوده و خواستار اتخاذ تدابیر بیشتری از جمله به اشتراک گذاری اطلاعات بین آمریکا و جامعه بین المللی برای مقابله با این گونه سفرها شده است.

این گزارش افزود: تعداد تروریست های خارجی که به سوریه سفر کرده اند به حدود 30 هزار نفر رسیده و این رقم نسبت به ارقام اعلام شده سال قبل تقریبا دو برابر شده است. در گزارش سال قبل اعلام شده بود که حدود 100 شهروند آمریکایی به سوریه و عراق رفته یا سعی کرده اند به این دو کشور بروند.

بر اساس این گزارش، ده ها تروریست در مسیر بازگشت به آمریکا قرار دارند. تروریست های تکفیری داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش‌های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس