شاهین نصیری نیا کاپیتان و فوق ستاره وزنه برداری سال های نچندان دور ایران به عنوان مربی در تیم ملی آمریکا به مسابقات جهانی می رود.

به گزارش مشرق، قهرمان نامی وزنه برداری ایران که سال هاست به دلیل کم توجهی مسئولان فدراسیون وزنه برداری ایران چه در دوران مدیریت حسین رضازاده و چه در سال هایی که علی مرادی هدایت این تشکیلات را بر عهده داشته، به آمریکا رفته و آنجا زندگی می کند، حالا وزنه برداری را در تیم ملی کشورش دارد که ملی پوش است و برای بازی های جهانی این رشته در کشورش به تیم ملی دعوت شده است. اینگونه شاهین هم به عنوان یک قهرمان نامی دنیا در کسوت مربی در ترکیب تیم فنی آمریکا قرار دارد.

الکس لی که در دسته 69 کیلوگرم وزنه می زند، در یک ضرب 133 کیلوگرم، در دوضرب 175 کیلوگرم و در مجموع دو حرکت 308 کیلوگرم را ثبت کرد. او همچنین توانست رکورددار مجموع دسته 69 کیلوگرم آمریکا شود.

شاهین اولین مدال آور جهانی برای ایران در شکوه مجدد این رشته در ایران در سال 1999 بود که یکسال بعد باید با اقتدار قهرمان المپیک 2000 ملبورن می شد اما توطئه تاماش آیان و تن دادن کاروان ایران به جبر زمانه، او را قربانی کرد تا پیروس دیماس افسانه ای یونان نشکند و طلا بگیرد. شاهین هم مجبور بود خودش را به دست درد بزند تا به سرنوشت سعید علی حسینی دچارش نکنند. نصیری نیا در تمام این سال ها با وجود دانش بالای مربیگری اش چون در باندهای قدرت وزنه برداری نبود، دور از ایران به زندگی در آمریکا پرداخته است.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس