کد خبر 481577
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

وزنه بردار سابق ایران می گوید:«کار بهداد در مسابقات آمریکا سخت است چون روسها می آیند که در این رقابت ها رکورد بزنند.»

به گزارش مشرق، فارغ از دنیای وزنه برداری این روزها یک مغازه دارد. مغازه ای که با نزدیک شدن به ماه محرم احتمالا رونق زیادی هم داشته باشد؛ لوازم یک بار مصرف. محمد علی فلاحتی نژاد که طلای مسابقات جهانی را در کارنامه اش دارد خیلی ساده و بی آلایش است. البته این طور نیست که او کلا بی خیال وزنه برداری شده باشد. محمد علی اخبار رشته مورد علاقه اش را دنبال می کند، گاهی به خاطر ناکامی ها حرص می خورد و گاهی هم آهی از ته دلش می کشد که چرا شرایط طوری شده که نمی تواند کمکی به وزنه برداری بکند.

خیلی وقت است که خبری از شما نیست...

ورزشکاران زود فراموش می شوند.کاری هم که نیست الان برای خودم یک مغازه فروش لوازم یک بار مصرف زده ام  و خدا را شکر کاسبی می کنم.

یعنی کلا دور وزنه برداری را خط کشیده اید؟

نه خیلی اما فقط اخبار وزنه برداری را دنبال می کنم.مثل معتادها من هم اعتیاد دارم و از راه دور حواسم به همه چیز هست.

پس حتما خبر دارید که این روزها چه بلایی سر وزنه برداری آمده.

یعنی کاری کرده اند کارستان! سهراب مرادی یکی از وزنه بردارانی بود که می توانست در آمریکا طلا بگیرد اما حالا باید فقط در اردو باشد و برای خودش تمرین کند.

فکر می کنید چرا این اتفاق ها افتاده است.خبر که دارید به غیر از سهراب 13- 14 وزنه بردار دیگر هم بازنشسته شده اند.

بله،سعید سیار یکی از آنهاست که شاگرد خودم بوده است.شک نکنید که این کارها از روی ناآگاهی انجام شده است.من درست نیست خیلی از مسائل را باز کنم اگر حرفی بزنم برای وزنه برداری بد می شود شاید هم خیلی ها بگویند حالا که بیرون گود نشسته دارد انتقاد می کند اما من همیشه حرف هایم را خیلی رک زده ام.بدترین دوره فدراسیون وزنه برداری زمانی بود که حسین رضازاده رییس آن بود.شما خبر دارید که دو باشگاهی که در تهران فعال بود حالا دیگر غیر فعال است؟ می دانید دیگر باشگاهی وجود ندارد؟

با علی مرادی در این زمینه حرفی نزدید؟

مرادی خودش این کاره است.سالها مدیر بوده اما او چه کار باید بکند؟مرادی ویرانه تحویل گرفته و باید از این ویرانه کاخ بسازد.

با این شرایطی که می گویید پیش بینی شما از مسابقات آمریکا چیست؟

کار خیلی سخت است.در این مسابقات امتیازهای سال قبل در قراقستان و امتیازهای امسال جمع می شوند و سهمیه المپیک کشورها مشخص می شود.بچه های ما باید در آمریکا خوب کار کنند.البته ما در فوق سنگین جایی که بهداد سلیمی حضور دارد کار سخت تری داریم.

فکر می کنید او در رقابت با دو وزنه بردار روس بتواند عنوان قویترین مرد جهان را پس بگیرد؟

خیلی سخت است.به نظرم وزنه بردار روس امسال رکورد دنیا را می کشند.یا در یک ضرب و یا در دو ضرب.البته امیدوارم که این طور نشود و بهداد ما بتواند تمام مدال ها را درو کند.

چند وقتی است که عکس شما که حسین رضازاده را روی دوش تان گرفته اید در فضای مجازی پخش می شود و می گویند آن شخص بیت الله عباسپور است.

یکی از سایت های خبری زده بود که من هم دیگر حال و حوصله پیگیری نداشتم.هیکل آن بنده خدا کجا و هیکل من کجا.اصلا مرحوم عباس پور چه رابطه ای با رضازاده داشت؟آن عکس برای سال 2007 است و آقای علی کاوه هم آن را گرفته است.

ماجرایش چه بود؟

در اردوی چابکسر بودیم که حسین رضازاده گفت هیچ کس نمی تواند یک پای من را تکان بدهد.من گفتم حسین روی دوشم بلندت می کنم.گفت اگر این کار را کردی 100 هزار تومان جایزه می دهم.تا این حرف را زد زیر یک خمش را گرفتم و بلندش کردم.جالب اینجاست که وقتی او به برنامه ورزش و ردم رفت دوست نداشت اسمی از من بیاورد اما با اصرار بهرام شفیع بالاخره گفت که چه کسی بلندش کرده است.در آن عکس شهروز قربانی و محسن بیرانوند هم هستند.

جایزه تان را داد؟

نه بابا.کدام جایزه؟ رضازاده در کل با من لج بود!

چرا؟

نمی دانم اما به نظرم دوست نداشت بهتر از خودش را ببیند.من سال 2002  به عنوان بهترین وزنه بردار انتخاب شدم.خودم هم خبر نداشتم.آقای ریاحی زنگ زد گفت زود بیا که به عنوان بهترین وزنه بردار انتخاب شدی.اول باورم نمی شد اما وقتی رفتم و کاپ را گرفتم دیدم که واقعیت دارد.جالب است که آنجا رضازاده ناراحت شده بود که چرا من بهترین وزنه بردار شده ام.چشم نداشت بچه های دیگر را ببیند.واقعا نمی دانم چه باید بگویم اما کارهایی که کرده یکی یکی دارد رو می شود و بازنشسته شدن وزنه برداران یکی از آنهاست.امیدوارم بلای دیگری سر وزنه برداران نیاید.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حاج اسد ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    یک وزنه بردار دیگر که خیلی جوان بود و مطمئنا میتواست بهترین باشد
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    شما که می تونی دیگران رو ببینی چرا این طور ادعا داری . حداقل یک بار با هم سر یک سفره نشسته اید یا نه . حرمتی . احترامی.
  • حاج اسد ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    ادمین عزیز بقیه اش کو ؟؟ 4 سطر بود عزیز
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    ضربه ای که در دوران ریاست رضازاده به وزنه برداری ایران وارد شده جبرانش به سالها زمان نیاز داره به خصوص در مورد از رده خارج کردن قهرمانان مدال اور کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس