کد خبر 474102
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴

رییس‌جمهوری کوبا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد و گفت، این توافق نشان می‌دهد گفت‌وگو تنها ابزار موثر حل و فصل مساله است.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد اعلام کرد: رائول کاسترو، رییس‌جمهوری کوبا اعلام کرد، هفتاد سال پیش اعضای این سازمان منشوری را امضا کرده و متعهد شدند که نسل‌های بعدی را از وقوع جنگ‌ها مصون دارند اما از آن زمان بدین سو همواره موارد متعددی از درگیری و مداخله در امور داخلی سایر کشورها وجود داشته و ما شاهد سقوط دولت‌ها با نیروی خارجی و استعمارگری در مناطق مختلف بوده‌ایم.

وی ادامه داد: همه این‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بوده است. نظامی‌سازی فضای سایبری، استفاده مخفیانه و غیرقانونی از اطلاعات و استفاده از فناوری‌های ارتباطاتی برای حمله به کشورها همگی غیرقابل‌قبول هستند.

وی از رویکردهای دوگانه در برخورد با مسائل حقوق بشری انتقاد کرد و گفت که برای میلیون‌ها تن از مردم دنیا تحقق حقوق بشر یک آرزو است. بشر امروز از حق همزیسیتی مسالمت‌آمیز و توسعه منع شده است.

کاسترو همچنین از تمامیت ارضی آرژانتین حمایت و از تحریم‌های غرب و ناتو علیه روسیه انتقاد کرد.

رییس‌جمهوری کوبا همچنین با اشاره به بحران سوریه، گفت: مردم سوریه باید خود مشکلاتشان را حل و فصل کنند.

از سوی دیگر، وی از سرگیری کامل روابط با آمریکا را منوط به پایان محاصره اقتصادی کشورش، پایان اشغال گوانتانامو و پایان تبلیغات علیه دولت کوبا دانست.

کاسترو از همه کشورهایی که در طول این مدت به شکل های مختلف از دولت و مردم کوبا حمایت کرده‌اند، تقدیر کرد.

رییس‌جمهوری کوبا از حق فلسطینیان برای داشتن کشوری مستقل حمایت و خواهان به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال 1967 شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس