کد خبر 473918
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶

شناسایی اجساد از 21 کانتینر آغاز شده، اما از صبح امروز (دوشنبه) آمارها تکان نخورده، سازمان حج و زیارت احتمال می‌دهد تعداد جان باختگان افزایش یابد.

به گزارش مشرق، مقامات سازمان حج و زیارت درحالی از شب گذشته آمارهای جدیدی از سرنوشت ایرانی‌ها در فاجعه منا اعلام نکرده‌اند که سعید اوحدی روز قبل از شدت و سرعت جستجوها و شناسایی‌ها در بیمارستان‌ها و سردخانه‌های عربستان خبر داده بود.

تنها خبری که از صبح امروز (دوشنبه 6 مهرماه) منتشر شده، امکان تفحص در 21 کانتینر حاوی اجساد معطل در سردخانه مکه و همچنین احتمال افزایش چشمگیر جان باختگان فاجعه منا بوده است.

این درحالی است که بازگشت زائران به کشور از ظهر امروز آغاز شده و خانواده‌های ده‌ها زائر مفقودشده، همچنان منتظر تعیین وضعیت عزیزان خود در عربستان هستند.

حمید محمدی، رییس ستاد حج 94 در تشریح آخرین وضعیت جستجو در میان اجساد سردخانه مکه و تریلی‌های حاوی اجساد فاجعه منا بدون آن که در آمارهای جان باختگان و مفقودان ایرانی در فاجعه منا نسبت به شب گذشته تغییری دهد، گفت: شناسایی اجساد کانتینرها چند ساعتی است که آغاز شده، شاید کثرت جان‌باختگان حادثه و محدودیت‌های موجود به لحاظ گستردگی کار باعث شده با تاخیر پیش رویم.

وی اضافه کرد: به هر حال برای شناسایی اجساد تمام کانتینرها به تدریج باید جستجو شود، برای همین فعلا امکان اعلام زمان دقیق برای پایان کار و ارائه آمار نهایی وجود ندارد.

او همچنیم گفت: شناسایی اجسادی که در سردخانه نگهداری می شوند، درحال انجام است. امیدواریم بزودی این جستجوها به سرانجام برسد.

محمدی درباره ی انتقال اجساد شناسایی شده به کشور نیز اظهار کرد: امیدواریم شناسایی و ارسال اجساد تا فردا نهایی شود و آن ها را همین فردا به کشور منتقل کنیم.

رییس ستاد حج 94 درباره انتقال مجروحان به کشور نیز توضیح داد: درحال حاضر از کل مجروحان ایرانی 12 زائر در بیمارستان های سعودی بستری هستند که به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند با هماهنگی‌های انجام شده، آن ها را پس از بازگرداندن به کشور مستقیم به بیمارستان‌های مرتبط منتقل می‌کنیم.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت، تا این لحظه فوت 169 نفر محرز شده و 296 زائر دیگر تا کنون به کاروان‌های خود مراجعه نکرده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس