کد خبر 473939
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت گفت: در حال جست‌وجوی بیمارستان‌ها برای یافتن زائران مجهول‌الهویه هستیم و تا کنون آمار این افراد تغییری نکرده است.

به گزارش مشرق، سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت در خصوص آخرین اطلاعات مجروحان و جانباختگان حادثه منا اظهار داشت: تا این لحظه بیمارستان‌های جده، مکه، منا، عرفات و طائف مورد بازدید دوباره و سه‌باره مرکز پزشکی حج جهت یافتن زائران ایرانی مجروح و افراد مجهول‌الهویه قرار گرفته است.

وی افزود: مجموع گردش کار مرکز پزشکی حج نشان از یافتن تعدادی از زائران مجهول‌الهویه در برخی بیمارستان‌ها بود که دستگاه تنفس مصنوعی به آنها متصل بود که از چهره این زائران عکسبرداری و تعدادی شناسایی شدند.

مرعشی با بیان اینکه از روز گذشته زائر مجهول‌الهویه‌ای شناسایی نشده است، گفت: در حال حاضر 28 زائر مجروح در بیمارستان‌های هلال‌احمر و سایر بیمارستان‌ها حضور دارند.

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین آمار مربوط به زائران حادثه دیده در منا خاطر نشان کرد: آخرین آمار همان آماری است که توسط ستاد سازمان حج و زیارت اعلام شده که 169 زائر ایرانی فوت شده‌اند و 289 زائر مفقود هستند.

وی در خصوص اعلام نهایی تعداد زائران مجهول‌الهویه تصریح کرد: سعی می‌کنیم مجدداً همکارانمان را به بیمارستان‌ها بفرستیم و کار شناسایی زائران را دنبال کنیم. زیرا ناامید نیستیم که شاید در بین بیمارستان‌ها و سایر مجروحان زائران ایرانی را بیابیم.

مرعشی در پاسخ به این پرسش که آیا کسانی که به کاروان‌های خود مراجعه نکرده‌اند جزو جانباختگان هستند، اظهار کرد: قطعی نمی‌شود گفت و هنوز امیدواریم این افراد جزء افراد زنده باشند تا بتوانیم حامل خبرهای خوشی باشیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    طوری که تو خبر ها اومده اون 289 نفر رو هم باید جز جانباختگان بدونیم که یا توی اون کانتینر ها هستند یا بردن دفنشون کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس