گروه سیاسی مشرق، بسته گزارشی مشرق به بررسی برخی اخبار و مطالب مهم سیاسی امروز در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی اخبار موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

عارف از گردونه انتخابات خارج شد، ردپای لابی‌گری در تحقیق و تفحص از وزارت نیرو، طرح استیضاح آخوندی اعلام وصول شد، لاریجانی، انتقاد شدید هاشمی شاهرودی از موضع غیرفعال دولت در برابر جنایت آل‌سعود، ولایتی و ناطق در مسیر اصلاح‌طلبی؟،روایت نقوی از جلسه امروز کمیسیون برجام، از جمله مطالب امروز بسته گزارشی مشرق هستند.

اختلاف کارگزاران و دولت بر سر رئیس مجلس دهم

عارف از گردونه انتخابات خارج شد/ ردپای لابی‌گری در تحقیق و تفحص از وزارت نیرو/ طرح استیضاح آخوندی اعلام وصول شد/ لاریجانی، ولایتی و ناطق در مسیر اصلاح‌طلبی؟/  روایت نقوی از جلسه امروز کمیسیون برجامتاکنون طیف های درون قدرت اصلاحات، برای ریاست مجلس دهم بر روی گزینه هایی چون ناطق نوری و علی لاریجانی تمرکز یافته اند و ظاهراً محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات می بایست همانند انتخابات ریاست جمهوری یازدهم سودای ریاست را از سر به دور کرده و به نفع فردی که از منظر اصلاح طلبان اصولگرای میانه رو تلقی می شود، کناره گیری کند.

در حالی که حدود پنج ماه تا زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم باقی است، تفاوت نگاه ها بین طیف های مختلف جریان اصلاح طلب بر سر ریاست این مجلس به نحو معناداری آشکار شده است.

روز گذشته نشریه صدا ارگان حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی به قلم محمد قوچانی نایب عضو شورای مرکزی این حزب، با ارائه این خبر که شخصیت های سیاسی برجسته اصلاح طلب نظیر آیت الله هاشمی و حجت الاسلام حسن خمینی از حجت الاسلام ناطق نوری برای حضور در عرصه انتخابات دعوت بعمل آورده اند، ناطق نوری را گزینه مطلوب برای ریاست مجلس دهم معرفی کرد. ارگان حزب کارگزاران در این یادداشت رئیس شدن ناطق نوری در مجلس آینده را پرداخت بدهی دوم خرداد اصلاح طلبان به وی تلقی کرد. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
 ردپای لابی‌گری در تحقیق و تفحص از وزارت نیرو

عارف از گردونه انتخابات خارج شد/ ردپای لابی‌گری در تحقیق و تفحص از وزارت نیرو/ طرح استیضاح آخوندی اعلام وصول شد/ لاریجانی، ولایتی و ناطق در مسیر اصلاح‌طلبی؟/  روایت نقوی از جلسه امروز کمیسیون برجامدر حالی تحقیق و تفحص از وزارت نیرو بیش از 2 سال روی میز کمیسیون کشاورزی مجلس جا خوش کرده است که برخی معتقدند؛ وزارت نیرو لابی‌گری می‌کند.

نمایندگان به فکر آخرین تحقیق و تفحص در مجلس هستند. تحقیق و تفحصی که گویا از سال 92 متن آن تهیه شده و اما تاکنون به جریان نیافتاده است؛ تفحصی که "حسین دهدشتی" درباره عدم تصویب چندین ماهه آن در کمیسیون کشاورزی، معتقد است. لابی‌گری وزارت نیرو اجازه نمی‌دهد تا این طرح در کمیسیون کشاورزی به رای گذاشته شود. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
انتقاد شدید هاشمی شاهرودی از موضع غیرفعال دولت در برابر جنایت آل‌سعود

عارف از گردونه انتخابات خارج شد/ ردپای لابی‌گری در تحقیق و تفحص از وزارت نیرو/ طرح استیضاح آخوندی اعلام وصول شد/ لاریجانی، ولایتی و ناطق در مسیر اصلاح‌طلبی؟/  روایت نقوی از جلسه امروز کمیسیون برجامنایب رئیس مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به دشمنی دیرین این رژیم سفاک با اسلام حقیقی و اسلام ناب و اسلام انقلابی و با انقلاب اسلامی ایران، مهمترین تهدید اسلام و قرآن و مسلمین و خصوصا انقلاب اسلامی را در منطقه، حکومت سعودی دانستند و جنگ افروزی سعودی در یمن و سوریه و بحرین را جلوه های از این دشمنی سرسختانه با تفکر انقلاب اسلامی در سراسر جهان برشمرد.

وی در ابتدای اولین جلسه درس خارج فقه و اصول خود در سال جدید تحصیلی با اشاره به فاجعه دلخراش منا، این مصیبت سنگین را به خانواده های داغدار تسلیت گفته و بر ضرورت پیگیری بین المللی این حادثه تأکید کرد.
 

آیت الله شاهرودی، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته را در آغازین ساعات پس از این فاجعه عظیم، بسیار مهم و هوشمندانه ارزیابی کرد و با انتقاد شدید از موضع غیر فعال دولت در برابر این جنایت آل سعود، مسئولین دولتی را به اتخاذ مواضع انقلابی و همسو با اندیشه های تابناک امام و رهبری توصیه نمود. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
طرح استیضاح آخوندی اعلام وصول شد

عارف از گردونه انتخابات خارج شد/ ردپای لابی‌گری در تحقیق و تفحص از وزارت نیرو/ طرح استیضاح آخوندی اعلام وصول شد/ لاریجانی، ولایتی و ناطق در مسیر اصلاح‌طلبی؟/  روایت نقوی از جلسه امروز کمیسیون برجاممحمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را اعلام وصول کرد.

در متن کامل طرح استیضاح آخوندی که 13 امضا دارد، آمده است: بنابر مواد 222 و 223 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و در اجرای اصل 89 قانون اساسی بدین وسیله طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی جناب آقای دکتر آخوندی که با امضای 13 نفر از همکاران رسمی است، اعلام وصول فرمایید.

همچنین دهقان در جریان اعلام وصول این بیانیه گفت: این طرح که دارای محورهای طولانی است اعلام وصول می‌شود که از جمله محورهای اصلی آن عدم انجام تعهدات زمان اخذ رأی اعتماد، مشکلات حوزه عمومی وزارتخانه و مشکلات حوزه زمین و مسکن شهری و روستایی است؛ مشکلات حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالی وزارت خانه از دیگر محورهای اصلی استیضاح است.

***
لاریجانی، ولایتی و ناطق در مسیر اصلاح‌طلبی؟

عارف از گردونه انتخابات خارج شد/ ردپای لابی‌گری در تحقیق و تفحص از وزارت نیرو/ طرح استیضاح آخوندی اعلام وصول شد/ لاریجانی، ولایتی و ناطق در مسیر اصلاح‌طلبی؟/  روایت نقوی از جلسه امروز کمیسیون برجاماين روزها آرايش انتخاباتي اصولگرايان و اصلاح‌طلبان با نزديك شدن هر چه بيشتر به زمان انتخابات‌هاي مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در اسفندماه سال جاري التهاب بيشتري پيدا مي‌كند و مي‌توان گفت فضاي گروه‌ها و تشكل‌هاي سياسي به سمت انتخاباتي شدن حركت مي‌كند.

در اين ميان بخشي از اصولگرايان در قالب سه ضلعي مؤتلفه، جبهه پايداري و جبهه ايثارگران تلاش مي‌كنند به يك اجماع انتخاباتي دست يابند و به نظر مي‌رسد تا حدودي در اين مسير به موفقيت‌هايي دست يافته‌اند. در نقطه مقابل اصلاح‌طلبان و همچنين دولت به عنوان اصلي‌ترين بازيگران جبهه مقابل اصولگرايان هنوز به راهي روشن براي حضور در انتخابات نرسيده‌اند، اما به نظر مي‌رسد اصلاح‌طلبان اميدوارند بتوانند با تكيه بر مسيري همچون انتخابات سال ۹۲ بار ديگر حضوري جدي در مجلس شوراي اسلامي داشته باشند. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

***
روایت نقوی از جلسه امروز کمیسیون برجام

عارف از گردونه انتخابات خارج شد/ ردپای لابی‌گری در تحقیق و تفحص از وزارت نیرو/ طرح استیضاح آخوندی اعلام وصول شد/ لاریجانی، ولایتی و ناطق در مسیر اصلاح‌طلبی؟/ روایت نقوی از جلسه امروز کمیسیون برجامسیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه کمیسیون متبوعش که صبح امروز تشکیل شد، پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای این جلسه آقای زاکانی رئیس کمیسیون گفت که سازمان انرژی هسته‌ای به سوالات ارسالی کمیسیون پاسخ داده است اما سوالاتی که برای وزارت خارجه ارسال شده همچنان بدون پاسخ مانده است.

 وی افزود: در این جلسه پیرامون طرح دو فوریتی که تهیه شده بحث و تبادل نظر شد، امضاهای این طرح در حال جمع‌آوری است البته در صحن علنی طرح‌های دیگری نیز توسط نمایندگان تهیه شده اما قرار است که یک طرح با اجماع حداکثری نمایندگان تهیه و ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام تاکید کرد: همچنین در جلسه صبح امروز گزارش کمیته سیاسی کمیسیون نیز قرائت شد که شامل سه بخش بود، بخش اول فرصت‌های برجام در حوزه سیاست خارجی و بخش دوم تهدیدات برجام در حوزه سیاست خارجی مطرح شده و در پایان پیشنهادات برای جلوگیری از تهدیدات ارائه شده بود. [برای جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید]

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بیز ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    خیلی هم خوب و جامع و کامل
  • بیژن ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    (( لاریجانی، ولایتی و ناطق در مسیر اصلاح‌طلبی؟ )) مگه میشه؟؟ مگه داریم؟؟
  • یک فرهنگی ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    رصد خوبی بود مشرق! رصد کن باز هم
  • رضا ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    این خوبه خلاصه تر از مطالب روزه
  • سوسن ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    اسمتون چیه؟ ببخشید
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    :|
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    مشرق چیزایی میگیا کلک!!!
  • سیروس ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    رصد میکنه چشم!
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    اصلاح طلبان هم می آیند مگر؟
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    لاریجانی وولایتی حزب باد هستند هر کجا باد بوزد میروند چیزی برایشان مهم نیست . ولایتی سال 92 آخر شد امسال هم لاریجانی آخر میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس