کد خبر 473295
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

شهردار تهران با ابراز تاسف از حادثه منا، بر رسیدگی ویژه به حجاج آسیب دیده در این حادثه تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار زائران بیت ا... الحرام که در حادثه رمی جمرات در منا به سوگ نشسته‌اند، اظهار کرد: اتفاق ناگواری که برای حاجیان در مناسک حج امسال رخ داد، بی کفایتی مسئولان آل سعود را در مدیریت حج یک بار دیگر نشان داد.

وی با بیان اینکه عید قربان امسال با بی تدبیری سعودی ها تبدیل به عزای مسلمانان شد، افزود: به منظور تکریم بازماندگان و تشییع پیکر پاک حجاج ایرانی و انتقال به نقاط مختلف کشور، با محوریت معاونت خدمات شهری ستاد ویژه‌ای در شهرداری تهران تشکیل شده است تا اقدامات مطلوب صورت پذیرد.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، شهردار پایتخت با بیان اینکه قطعه ویژه ای به جان باختگان حادثه حج امسال در بهشت زهرا(س) اختصاص خواهد یافت، گفت: تاکید کرده ایم تا اقدامات لازم برای رسیدگی به امور حاجیان آسیب دیده تهرانی صورت گیرد تا با کمترین مشکل احتمالی شرایط برای بهبود وضعیت این عزیزان مهیا شود.

همچنین در پی فاجعه خونین و تاسف بار منا که قلب جهان اسلام و تمامی جوامع بشری را به درد آورد، شهردار تهران برای شهرداران عضو سازمان کشورهای اسلامی پیامی ارسال کرد.

در پیام محمدباقر قالیباف آمده است:

«ضمن عرض تسلیت این ضایعه عظیم که یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان را تبدیل به عزا کرد و تمامی جوامع بشری را تحت تاثیر قرارداد، از کشورعربستان سعودی انتظار می رود که به مسئولیت های خود در خصوص حادثه غم انگیز و دلخراش منا عمل کرده و ضمن شناسایی عوامل این واقعه غمبار با مسببان این فاجعه که جهان اسلام بلکه تمام جامعه بشری را بهت زده و داغدار کرد، فوراً برخورد نماید .

برگزاری رویداد عظیم و با شکوهی مانند حج نیازمند همفکری، همکاری و مشارکت تمامی مسئولان کشورهای اسلامی است و در این راستا دولت عربستان باید ضمن پذیرش سوء مدیریت و قصور خود، برای شناسایی عوامل و مسببان این رویداد تلخ با تشکیل گروه حقیقت یاب در قالب سازمان کنفرانس اسلامی، همکاری کند.

در پایان ضمن تسلیت مجدد و ابراز همدردی با خانواده قربانیان در تمامی کشورها و شهرهای اسلامی ازشما شهرداران مسلمان دعوت می کنم تا با تلاشی همگانی و فراگیر از وقوع چنین رویدادهای تاسف باری درآینده پیشگیری کنیم.»
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    دقیقا مثل تشیع شهدا غواص که خود مردم دست به کار شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس