کد خبر 473218
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از نامگذاری میدان فاقد نامی به نام قربانیان حادثه منا خبر داد.

 به گزارش مشرق، ابوالفضل قناعتی در حاشیه جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات این جلسه گفت: خانه شهریاران جوان منحل و وظایف و مسئولیت های آن بر عهده معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری گذاشته شد.

وی ادامه  داد: شهرداری دیگر نباید در این حوزه اعتباری هزینه کند و تمامی برنامه ها بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی است.

قناعتی با اشاره به تصویب دوفوریت حمایت از قربانیان حادثه منا گفت: بر اساس این دو فوریت که تمامی اعضای حاضر در شورا به آن رای داده اند، ضمن محکومیت حرکت وقیحانه آل سعود، قرار بر این شد در مکانی مناسب تمامی قربانیان این حادثه دفن شوند و نام و تصویر این حجاج در تابلوهایی در بهشت زهرا نصب شود. همچنین مدیریت شهری اعلام کرد حمایت های لازم از جمله انتقال اجساد توسط آمبولانس به عمل بیاید که این موضوع مورد تصویب قرار گرفت. همچنین پیش بینی شد میدان فاقد نامی به نام این حجاج نامگذاری شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شورای شهر، آموزش و فرهنگ سازی در حوزه مدیریت پسماند نیز پیش بینی شد و قرار بر این شد در کمیته ای با حضور معاون خدمات شهری شهردار، رئیس مرکز آموزش شهرداری، رئیس سازمان پسماند، یک نفر از شورایاریها و یک نفر از سازمانهای مردم نهاد، وظیفه انتقال تجربه و آموزش برای جدا کردن زباله های ارزشمند از سایر پسماندها را بر عهده گیرند.

به گفته قناعتی بیشتر تذکرات اعضای شورا در صحن، مربوط به محکومیت حادثه منا بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SMAH1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    فکر می کنید که کسی حاضره یک اسم طولانی رو مثل «میدان قربانیان حادثه منا» را بکار ببرد! به مرور زمان مردم،خود جوش، اسمی برای میدان مورد نظر اختیار می کنند و یک نام غیر رسمی دیگر متداول می شود.آیا با این کار، ارزش «قربانیان حادثه منا» کاسته نمی شود. اگر می خواهید جایی را به چیزی ربط دهید بهتر است کمی خلاق باشید و چیزی را به عنوان نام استفاده کنید که ساده باشد و در بین مردم نیز مصطلح شود. مثلا میدان «17 شهریور» یک نمونه خوب است.می توانید میدان را به نام «1436» بنامید (سال قمری که در آن این اتفاق هولناک افتاده) یا گزینه هایی از این دست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس