کد خبر 472622
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به فاجعه دردناک کشته‌ شدن حاجیان در منا تأکید کرد: آیا معنای «خادم الحرمین» ضیافتی اینچنین از مهمانان حرم الهی است؟

 به گزارش مشرق، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی حادثه منا که منجر به شهادت جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام شد، بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ (نساء/ 100)
فاجعه بزرگ شهادت جمعی از حجاج بیت الله الحرام پس از ادای مراسم و وقوفین در حالی که برای انجام مناسک منا آماده بودند زخمی عمیق بر دل‌ها نشانده است.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن عرض تسلیت به عالم اسلام و خانواده‌های معظم شهدای حج، مسئولیت این حادثه دردناک را همانند حادثه گذشته مسجد الحرام که موجب ارتحال ده‌ها تن از میهمانان درگاه ربوبی شد، متوجه رژیم سعودی دانسته و خواستار پاسخگوئی رژیم سعودی در برابر این دو جنایت بزرگ می‌باشد.

آیا معنای «خادم الحرمین» ضیافتی اینچنین از میهمانان حرم الهی است؟

آیا این دو حادثه عظیم و به دنبال آن آثار دردناک این حادثه‌ها، برای اثبات سوءمدیریت و ناتوانی آل سعود در میزبانی حجاج کافى نیست؟

 مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی متضرعانه  از درگاه خداوند مسالت دارد که به مجروحین این حوادث فاجعه بار شفای عاجل مرحمت فرموده  و شهدا را مشمول رحمت خویش گرداند و به بازماندگان آنان صبر جمیل و اجر عظیم عنایت فرماید.

و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    لعنت ابدی بر آل یهود جنایتکار. اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس