کد خبر 471071
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

رئیس جمهور سابق ترکیه اعلام کرد که در صورت لزوم، برای اداره کشور به قدرت باز می‌گردد.

به گزارش مشرق، «عبدالله گل» رئیس‌جمهور سابق ترکیه که از آگوست گذشته، دوره ریاستش به پایان رسید و جایش را به «رجب طیب اردوغان» داد، در اولین حضورش در شبکه خبری ترکی «ان تی وی» پس از کناره‌گیری از قدرت، برای اداره مجدد کشور اعلام آمادگی کرد و گفت که در صورت لزوم اداره ترکیه را به دست خواهد گرفت.

به نوشته روزنامه «حریت» ترکیه، وی که از موسسان حزب عدالت و توسعه به شمار می‌رود، در سطوح سیاسی و اقتصادی برای ترکیه ابراز نگرانی می‌کند. به ویژه که اردوغان تلاش دارد، نظام حاکمیت در ترکیه را به نظامی ریاستی تبدیل کند و در انتخابات 7 ژوئن گذشته نیز خسارت زیادی به حزب عدالت و توسعه وارد شد.

بر اساس این گزارش، در سایه مذاکرات داخلی در حزب عدالت و توسعه درباره اشتباهات صورت گرفته در سیاست‌های این حزب که موجب از دست رفتن اکثریت مطلق پارلمان شد، اکنون تمامی نگاه‌ها به گل دوخته شده است. حتی برخی از او به دلیل عدم صراحت در سخنانش درباره بازگشت به ریاست حزب انتقاد می‌کنند.

عبدالله گل نیز در پاسخ به این انتقادات، همواره گفته که حزب عدالت و توسعه حزب او است و او کسی است که در خدمت کشور بوده اما خود را بار دیگر وارد سیاست نخواهد کرد.

روزنامه حریت در ادامه نوشت: با اقدام اردوغان در به حاشیه راندن «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر، اوضاع تغییر کرده است و مشخص شده که عبدالله گل می‌تواند جایگزین مناسبی برای اردوغان باشد، زیرا وی در اداره کشور تک‌روی نمی‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس