وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی حادثه منا را به خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه تسلیت گفت و بر مسئولیت کارگزاران اجرایی عربستان در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در حال رایزنی با سران برخی کشورهای جهان درباره اوضاع تنشی در مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس، است. ملک عبدالله در این گفت‌وگوها جامعه جهانی را مسئول تداوم تعرض نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و سرکوب فلسطینی‌ها معترض، اعلام کرده است.

به گفته منابع آگاه، پادشاه اردن بارها درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را برای گفت‌وگوی تلفنی با او، رد کرده است.

پادشاه اردن چند روز پیش تاکید کرده بود که مسجد الاقصی مکانی مقدس فقط  مختص مسلمانان است و کشورش با تقسیم زمانی یا مکانی آن مخالف است.

عبدالله دوم همچنین در دیدار با شماری از نمایندگان عرب کنست (پارلمان) اسرائیل در «مسقط» پایتخت عمان گفته است: «بنیامین نتانیاهو به دنبال چه چیزی است؟ آیا خواهان انفجار اوضاع است؟»

طبق این گزارش، نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان از حدود 2 هفته پیش به بهانه نزدیکی اعیاد سال نوی یهودیان به مسجدالاقصی یورش برده و با نمازگزاران درگیر شده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی مرادیفر ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    اخرش یه بخاری از شاه اردن دیدیم انهم معلوم نیست راست باشه
  • amir ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 0
    به گفته منابع آگاه، پادشاه اردن بارها درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را برای گفت‌وگوی تلفنی با او، رد کرده است. یک بازی جدید از ملک عبدالله انگلیسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس