کد خبر 470239
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس فوتبال خوبی نمایش نمی‌دهد و عملکردش بسیار بد و در سطح لیگ یک است.

به گزارش مشرق، بهروز سلطانی در مورد عملکرد پرسپولیس و شکست ملوان در جام حذفی گفت: پرسپولیس فوتبالی در حد پایین و سطح دسته یک به نمایش گذاشت. تفکر تیم به کسب پیروزی شانسی و رسیدن گل از روی پنالتی و با این روش سرخ‌پوشان به جایی نمی‌رسند.

وی در مورد اینکه آیا اعتقاد دارد عملکرد پرسپولیس در بازی دیروز به این شکل بوده یا در کل سرخ‌پوشان چنین عملکردی دارند، تصریح کرد: پرسپولیس برنامه خاصی ندارد. دائم گفته می‌شود این تیم جوانگرایی کرده بود. مگر پرسپولیس جای جوانگرایی است. ما حالا باید 3 سال منتظر بمانیم این تیم نتیجه بگیرد؟

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه چه کسی مقصر این عملکرد تیم است، عنوان کرد: دلیل این مسئله این است که هر سال 6-7 بازیکن پرسپولیس تغییر می‌کند. سپاهان و تیم‌های دیگر سالی یکی دو بازیکن خود را تغییر می‌دهد اما ما فوندانسیون تیم را بر هم می‌زنیم و تغییرات زیادی می‌دهیم. این تغییرات پی در پی عامل ناکامی پرسپولیس است.

سلطانی در مورد رفتارهای سوشا مکانی واینکه در مورد این رفتارها چه نظری دارد، گفت: وقتی تیم تفکرش شانسی باشد باید همین رفتارها را مشاهده کنیم. تیمی که به دنبال شانس و پنالتی برای کسب پیروزی است بازیکنش چنین اقدامی می‌کند. برانکو ایوانکوویچ دائم به داوران اعتراض می‌کند. نمی‌دانم این چه تفکری است که ما فکر کنیم عالم و آدم دست به دست هم دادند تا پرسپولیس را زمین بزنند. دلیلی ندارد بازیکن بخواهد با داور صحبت کند. نباید به خاطر اینکه ما پرسپولیس بودیم و یک زمان همیشه قهرمان می‌شدیم حالا که ضعیف شدیم بخواهیم به همه چیز اعتراض کنیم.

وی در مورد اینکه چه راه حلی برای این مشکل دارد، تصریح کرد:‌ متاسفانه مدیریت خوبی نداریم. وزن تیم آنقدر کم شده که بازیکن هر رفتاری که بخواهد انجام می‌دهد. شما تیم‌های پایه پرسپولیس را نگاه کنید و ببینید چه وضعیتی دارند. اگر در یک خانواده پدر و مادر نباشند آن خانواده سست می‌شود. در باشگاهی هم که مدیریت نداریم وضعیت بسیار بد می‌شود. پرسپولیس از این بدتر هم خواهد شد اگر مدیریت پرسپولیس خوب بود چرا 5 ماه پیش محمدرضا طاهری را تغییر دادند. اگر بد بود چرا او را دوباره به پرسپولیس بازگرداندند. واقعا این مسائل موضوعاتی است که تاکنون به آن پاسخ داده نشده است.

سلطانی افزود: تیم از لحاظ مالی مشکل دارد. کسانی را که به تیم آوردند و در مدیریت باشگاه هستند که به عمرمان آنها را ندیده بودیم. اکنون 100 بازیکن پرسپولیس در رده سنی جوانان و نوجوانان و غیره هستند. این تیم‌ها فقط به صورت اسمی تشکیل شده و هیچ کسی خبری از آنها نمی‌گیرد. متاسفانه گوش شنوایی هم وجود ندارد. باشگاهی که مشتری 300 میلیاردی دارد اکنون مشکلات مالی زیادی دارد. وزارت ورزش هم هیچ تصمیمی نمی‌گیرد چرا که ورزشی‌ها در کار نیستند. پس از جنگ تحمیلی فوتبال ایران کیفیت خوبی داشت اما اکنون کاری کردیم که شرایط به شکل فعلی شده است. به قول یکی از دوستان این ته دیگ فوتبال ایران است و دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه نقش وزارت ورزش را در این بین چقدر می‌داند، گفت: وزارت ورزش تصمیمات کلی را می‌گیرد. طاهری انسان بسیار خوبی است و از لحاظ شخصی با او کاری نداریم اما اینکه هر کسی انسان خوبی باشد دلیل نمی‌شود که بتواند در پرسپولیس نتیجه بگیرد. زمان محمد رویانیان وضعیت تیم بسیار بهتر بود اما اکنون کار به جایی رسیده که خوشحالیم در دقیقه 100 و خرده‌ای گل زده‌ایم. در هیأت مدیره دوستان ما هستند و اگر بخواهیم حرفی بزنیم آنها ناراحت می‌شوند اما ببینید شرایط آن هیأت مدیره به چه شکلی است. فقط برای زمان سفر و تعیین هتل و هواپیما تصمیم‌گیری می‌کنند.

سلطانی در پاسخ به این سؤال که اگر در زمان بازیکنی آنها پرسپولیس چهاردهم می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد،‌ گفت: زمان ما پرسپولیس در دقیقه 20 کار حریفان را تمام می‌کرد. برانکو اکنون می‌گوید من جوانگرایی کردم. این حرف چه معنی دارد؟ پرسپولیس همیشه بهترین بازیکنان را داشت. اگر ما به فکر جوانگرایی بودیم چرا نفراتی مثل روزبه چشمی، روح‌الله سیف‌اللهی و.. از دست می‌دادیم. می‌توانم 20 فوتبالیست جوان را نام ببرم. متاسفانه ما جوانگرایی نکردیم بلکه دلال‌گرایی کردیم. خیلی از بازیکنان‌مان را از دست دادیم و نفراتی دیگر را به پرسپولیس آوردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برانکو مقصر است که تیم بودجه کمی دارد، گفت: در این مورد مدیریت را مقصر نمی‌دانم بلکه مقصر وزارت ورزش است. مدیریت پرسپولیس کاسه گدایی به دست می‌گیرد و می‌نشیند تا دو قران پول در کاسه آنها از سوی وزارت ورزش ریخته شود. آن وقت پولی هم نمی‌دهند و نمی‌توانند بازیکنان قوی را جذب کنند. هر کسی هم جای طاهری بود با این مشکل روبرو می‌شد. متاسفانه وزارت ورزش پولی به پرسپولیس نمی‌دهد در حالی که این تیم خریداران زیادی در بخش خصوصی دارد.

سلطانی در پایان در مورد اینکه آیا او همچنان در تیم امیدها فعالیت می‌کند، گفت: با تیم امید جوانان و غیره همکاری می‌کنم اما حقوق ما را نمی‌دهند و حقوق دلاری دستیاران برانکو پرداخت می‌شود. نمی‌دانم چه فرقی بین ما و این مربیان است. آیا ما نمی‌توانیم تمرینات خوبی به دروازه‌بانان بدهیم و یا مثلا این مربی که در پرسپولیس است پرواز می‌کند و توپ را از بالا به سمت دروازه‌ پرتاب می‌کند. واقعا فرق این مسائل را متوجه نمی‌شویم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    این عملکرد تو جذب بازیکن برمیگرده به زمان دوست شما یعنی درخشان رد کردن نیلسون خیانتی بود ک ایشون کرد وگرنه تا نیلسون تو دروازه بود ما راحت بودیم بازیکنایی مثل حاتمی هم این آقا آورد مردی برو ب اون گیر بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس