کد خبر 469668
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

نخست‌وزیر ترکیه در آنکارا به نمایندگان آوارگان سوری وعده داد که مسئله آنها را در دستور کار نشست‌ مجمع عمومی سازمان ملل بگنجاند.

به گزارش مشرق، «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که تلاش می‌کند مسئله آوارگان سوری را در دستورکار نشست‌ مجمع عمومی سازمان ملل که از پانزدهم ماه جاری میلادی آغاز شده، وارد کند.

وی در دیدار با شماری از نمایندگان پناهجویان سوری در ترکیه، تاکید کرد که آوارگان سوری در ترکیه به گونه‌ای زندگی می‌کنند که گویی در منزل خودشان هستند و ما از هرکسی که بخواهد در این کشور باقی بماند، نخواهیم خواست که کشورمان را ترک کند. ما درهای منازلمان را به روی آوارگان باز کردیم و از آن مهمتر، قلبهایمان را به روی آنها گشودیم و این شیوه را ادامه خواهیم داد.

نخست‌وزیر ترکیه در این دیدار که در آنکارا انجام شد گفت: امروز به برخی از سران کشورهای مختلف نامه‌هایی شخصی ارسال خواهم کرد و ابعاد مختلف قضیه آوارگان را به آنها شرح خواهم داد. از جامعه بین‌الملل نیز خواهم خواست تا به مسئله آوارگان سوری توجه کند.

وی افزود: ما از تمام توان خود در عید قربان استفاده خواهیم کرد تا شما را به شهرها و اردوگاه‌های میزبانتان بازگردانیم زیرا ما نمی‌خواهیم که سوری‌ها در دریای اژه یا در مسیر سفر از ترکیه، جان خود را از دست دهند.

این در حالی است که شمار زیادی از آوارگان سوری، از هفته گذشته خود را به ایستگاه‌های اتوبوس در استانبول رسانده‌اند و می‌خواهند با انتقال به شهر مرزی «أدرنه» به یونان و بلغارستان سفر کنند و از آنجا راهی اروپا شوند.

روز سه‌شنبه 15 سپتامبر جاری، هفتادمین دوره نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد. اتفاق اصلی در هر دوره‌، مناقشه سیاست عمومی بوده اما این‌بار، بررسی این مسئله به 28 ماه جاری موکول شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    این اقا چکاره سازمان ملل هس که چنین قولی میده
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    یکی از مسببین اصلی وضعیت اسفبار مردم سوریه و عراق و پدیده شوم آوارگی آنها همین داود اغلو و دولت اردوغان است ! اینها بودند که با تحمیل سیاست های مداخله جویانه و توسعه طلبانه خود به کشور های سوریه و عراق چهار سال پیش در یک نمایش مسخره در جمع آوارگان سوری حاضر شدند و اردوغان به آنها وعده داد تا یکماه دیگر با هم به سوریه خواهند رفت و نماز پیروزی را در مسجد اموی دمشق به جماعت برگزار خواهند کرد !! مضحک تر اینکه امریکا و کشور های عمده اروپائی هم این رویا پردازی و توهمات سران جاه طلب ترکیه را باور کردند و امروز باید تاوان اون خوش باوری و غفلت های خود را بپردازند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس