کد خبر 469840
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

شبکه اسکای نیوز در خبری فوری گزارش داد که قایق پناهندگان امروز یکشنبه در سواحل ترکیه واژگون شد.

به گزارش مشرق، شبکه اسکای نیوز لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد که قایق پناهندگان امروز یکشنبه در سواحل ترکیه واژگون شد.

بنابر گزارش ها در این حادثه دستکم 13 نفر کشته شدند.

مشکلات و فاجعه انسانی آوارگان ناشی از جنگ افروزی غرب همچنان ادامه دارد و تعداد 33 آواره دیگر در سواحل یونان غرق شدند.

دشواری های آوارگان ناشی از سلطه طلبی و مداخله نظامی غرب در کشورهای خاورمیانه و آفریقا همچنان ادامه دارد و غرق شدن 33 آواره دیگر در دو روز گذشته در سواحل یونان تکرار این داستان غم انگیز است.

جنگ افروزی غرب در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، لیبی و یمن باعث تخریب خانه و کاشانه و آواره شدن هزاران نفر از مردم این کشورها شده است. ترک سرزمین مادری برای نجات خود و خانواده راهی ناگزیر برای این آوارگان جنگزده است. بخش عمده آوارگان حرکت به سوی کشورهای اروپایی را برگزیده اند و این انتخاب آنان را برای رسیدن به مقصدی امن با مشکلات، دشواری ها و مخاطرات متعددی مواجه کرده است.

رسانه های خبری یونان روز یکشنبه از جزیره ' لزو' ی یونان گزارش دادند، قایقی چوبی حامل آوارگان سحرگاه روز یکشنبه واژگون شد و تعداد 13 نفر از آوارگان در سواحل این جزیره غرق شدند و تلاش برای نجات آنان تاکنون بی نتیجه بوده است.

گارد ساحلی یونان نیز اعلام کرد: روز شنبه پس از واژگون شدن قایقی بادی در نزدیک سواحل جزیره' ونیزلو' این کشور، تعداد 20 نفر از جمله یک کودک پنج ساله غرق شدند و تاکنون اثری از این افراد به دست نیامده است.

جنگ نیابتی غرب با ارایه تسلیحات، کمک های مالی و آموزش های نظامی به گروه های تروریستی و به کارگیری آنان در راستای تامین منافع و سلطه گری علاوه بر تخریب و نابودی تاسیسات زیر بنایی تعدادی از کشورهای منطقه باعث شده است هر روز تعداد زیادی از شهروندان این کشورها برای نجات جان خود و فرار از خشم افراط گرایان و تکفیری ها، با تحمل مشکلات فراوان به سوی کشورهای همجوار حرکت کنند.

در خلال سفر اجباری و ناخواسته این افراد بی گناه که قربانیان زیاده خواهی نظام سرمایه داری هستند، هر روز شاهد آن هستیم تعداد زیادی از آنان در دریای مدیترانه غرق و یا در راه زمینی براثر برخورد با مین جان خود را از دست می دهند.

تاکنون بیشتر آوارگان جنگزده سوری به سه کشور ترکیه، لبنان و اردن پناه می بردند، اما این روند در ماه های اخیر تغییر کرده و آنها راه پر مخاطره رسیدن به اروپا را برای نجات خود انتخاب می کنند.

حرکت تعداد پرشمار آوارگان پناهجو به سوی کشورهای اروپایی این مناطق را با بزرگترین بحران مهاجرت از جنگ دوم جهانی رو به رو کرده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس