کد خبر 469313
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: هنرمندی این است که در راه خدا آثار باقی بگذاریم و با نیت الهی باشد، چرا که خداوند به این آثار اجر و پاداش زیادی می‌دهد.

 به گزارش مشرق، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی در مراسم رونمایی از سه اثر ارزشمند قرآن کریم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به سوزاندن قرآن کریم توسط یک فرد آمریکایی، اظهار کرد: آیات و روایات الهی با آتش زدن از بین نمی‌رود.

 وی اظهار داشت: هنرمندی ایرانیان فقط در مسئله هسته‌ای نیست بلکه در موارد مختلف این هنر را به نمایش می‌گذارند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه ایرانیان از قدرت تفکر بسیاری برخوردار هستند، افزود: دانشمندان ایرانی قابل افتخار هستند و منشأ این مغز متفکر توجه به دین و دیانت و نخوردن مال حرام است.

وی با بیان اینکه کشورهای خارجی همیشه به دنبال استعمار ایران هستند، گفت: قرآن کریم و توجه به مسائل الهی مانع استعمار ایران می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد: باید هنرمندان عرصه قرآنی، برادر قرآن یعنی نهج البلاغه و خواهر قرآن، صحیفیه سجادیه را به زیبایی معرفی کنند تا این دو کتاب ارزشمند نیز مورد توجه جهانیان قرار بگیرد.

عامل به قرآن باشیم

وی عنوان کرد: هنرمندی این است که در راه خدا آثار باقی بگذاریم، چرا که خداوند به این آثار اجر و پاداش زیادی می‌دهد.

این مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه باید عامل به قرآن باشیم، یادآور شد: قرآن دارای ابعاد مختلفی است که بعد اعتقادی قرآن از همه این‌ها بالا‌تر است که در دل و قلب انسان قرار بگیرد و به آیات قرآن عمل شود.

شایان ذکر است این سه اثر ارزشمند قرآن کریم از طلا ساخته شده و جلد آن میناکاری شده و هدف از ساخت این آثار مقابله با فرد آمریکایی بوده که چند سال پیش قرآن کریم را سوزانده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس