کد خبر 469885
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

یکی از مراجع تقلید با تأکید بر تقویت ارتباط مجلس با اندیشمندان اسلامی و حوزه علمیه، گفت: اگر بخواهیم مجلسی اسلامی داشته باشیم، باید از نظرات عالمان دین و دانشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده شود.

 به گزارش مشرق، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت الاسلام احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با تشکر از فعالیت‌های تبلیغی وی،  هدف اصلی در فعالیت‌ها را اعتلای کلمه اسلام دانست و اظهار داشت: الحمدلله فعالیت‌های تبلیغی زیادی در این زمینه‌ها انجام می‌شود و مخصوصاً در رابطه با ادیان و مذاهب دیگر؛ و امثال  شما توفیقات بسیار خوبی داشته‌اید. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هدف، اعتلای کلمه اسلام است و این‌که باید معارف ناب دین عزیز را به دیگران برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حُسن سلیقه در روابط با دیگران افزود: حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها باید با مجامع علمی جهان ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و از فرصت پیش آمده برای معرفی تعالیم اسلام استفاده کنند.

استاد برجسته حوزه تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که باید در اشخاص فعّال در این زمینه باشد، حُسن سلیقه است. متأسفانه در بعض موارد دیده می‌شود به خاطر عدم وجود این ویژگی، نتیجه عکس در روابط پدید می‌آید.

وی در ادامه، افزود: مردم از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که با تقویت ارتباط با علما و استفاده از نظرات بزرگان دین، به سمت حل سریع و اساسی مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم پیش بروند.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: یکی از امور مهمی که باید مجلس آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد. همین ارتباط با اندیشمندان اسلامی و حوزه علمیه است که اگر بخواهیم مجلسی اسلامی داشته باشیم، باید از نظرات عالمان دین و دانشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از سفر خود به اسپانیا و لبنان و نتایج آن ارائه کرد.

حجت الاسلام احمد مبلغی ضمن درخواست از این مرجع تقلید جهت اجازه طبع و نشر آثار ایشان در کشورهایی نظیر لبنان؛ از شور و اشتیاق و درخواست مجدد ملاقات توسط رئیس دانشگاه بزرگ الزیتونه ‌تونس دکتر هشام قریسه که چندی قبل در سفر به ایران با ایشان دیدار داشت، خبر داد.

 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس