کد خبر 465242
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشت: شایسته است دولت مرکزیت وزارت ارشاد را در قم قرار دهد؛ اگر این وزارتخانه در قم و در کنار حوزه و مرجعیت قرار داشته باشد، از بسیاری چیزها مصون نگه داشته می‌شود.

 به گزارش مشرق، آیت الله علوی گرگانی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه وزارت ارشاد بخشی از حوزه علمیه محسوب می شود، اظهار داشت: این وزارتخانه یک حالت برزخی دارد، یعنی که بین روحانیت و جامعه قرار گرفته است، و به یک معنا نه می شود آن را از حوزه و روحانیت و نه از طبقات مردم عادی جامعه دانست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وزارت ارشاد واسطه بین مردم و روحانیت است، افزود: به نظر حقیر چقدر شایسته است که دولت برنامه ریزی کند و مرکزیت وزارت ارشاد را در قم قرار دهد چرا که هر وزارتخانه ای تناسب با یک منطقه خاصی دارد، لذا اگر این وزارتخانه در قم و در کنار حوزه و مرجعیت قرار داشته باشد، از بسیاری چیزها مصون نگه داشته می شود.

وی تصریح کرد: بدون شک ارتباط بین روحانیت و وزارت ارشاد و رفت و آمد افراد روحانی به این وزارتخانه شان و جایگاه آن را نزد مردم افزایش می دهد.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه باید کلیه اقدامات، طرح ها و فعالیت های وزارت ارشاد از قم به همه کشور نشات پیدا کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه دامنه نفوذ نظام اسلامی تنها محدود به درون مرزهای ایران نمی شود، فعالیت های وزارتخانه مذکور می تواند از قم به خارج از کشور نیز راه پیدا کند.

وی تاکید کرد: وزارت ارشاد تنها اختصاص به شیعیان و مسلمانان و یک قوم واحد ندارد بلکه به همه کسانی که از مسیر حق پیروی و واقعیت ها را جستجو می کنند تعلق دارد.

آیت الله علی علوی گرگانی اظهار کرد: اکنون نیز که این وزارتخانه در تهران قرار دارد ارتباطش را باید با روحانیت و مرجعیت بیشتر کند و نماینده ای در این وزارتخانه آخرین عملکردها و فعالیت های صورت گرفته را به مراجع و علما گزارش دهد، تا تصمیم گیری و سیاست های این وزارتخانه طبق نظر و مذاکره ای که با مراجع و علما صورت می گیرد، اتخاذ شود.

آیت الله علوی گرگانی با خاص و ویژه خواندن موقعیت و جایگاه وزارت ارشاد در جامعه و همچنین دید و نظر متفاوت مردم نسبت به این وزارتخانه تصریح کرد: اگر هزار کار مثبت به وسیله این وزارتخانه انجام شود، مردم آن را امری عادی و جز وظایف ذاتی این دستگاه می دانند، ولی در مقابل اگر حتی یک مورد نیز کار ناجور به وسیله آن انجام شود مردم آن را امری غیر طبیعی و به دور از شان و جایگاه این وزارتخانه می دانند.

وی تصریح کرد: این وزارتخانه باید قبل از انجام هر کاری آن را با روحانیت و حوزه های علمیه در میان بگذارد، تا اگر بین آن کار و ارزش های اسلامی مغایرتی وجود دارد و انجام آن موجب ایجاد تنش در جامعه می شود، پیش از بروز تنش اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    الان وضع فرهنگی قم چگونه است ؟
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    از تهران خیلی بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس