کد خبر 468706
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷

وزارت امور خارجه آمریکا «استیون مول» سفیر پیشین آمریکا در لیتوانی و مشاور ارشد «ویلیام برنز» سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای سابق این کشور را به سمت مسئول هماهنگی و نظارت بر اجرای برجام منصوب می کند.

به گزارش مشرق، نشریه المانیتور نوشت، وزارت امورخارجه آمریکا قرار است روز پنجشنبه خبر انتصاب استیون مول را به این سمت بطور رسمی اعلام کند.

بر همین اساس، خبر جانشینی یکی از مشاوران وزارت امورخارجه آمریکا بجای «وندی شرمن» معاون سیاسی «جان کری» نیز همزمان با معرفی این دیپلمات آمریکایی اعلام خواهد شد.

مول در فاصله سال های 2003 و2006 سفیر این کشور در لیتوانی بود و سپس در سال 2008تا سال 2010 به سمت مشاور اول ویلیام برنز معاون وزیر امورخارجه آمریکا و سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای این کشور منصوب شد.

مسئولان وزارت امورخارجه آمریکا در آن زمان مول را دست راست ویلیام برنز و یکی از مهره های مهم مذاکرات هسته ای با ایران توصیف می کردند.

این دیپلمات آمریکایی به همراه تعداد دیگری از دستیاران و معاونان خود مسئولیت نظارت، راستی آزمایی و ارائه گزارش های لازم در مورد برجام به کنگره آمریکا و همچنین بررسی تحریم و لغو آن ها را به عهده خواهد داشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس