کد خبر 468301
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

ائتلاف موسوم به «طوفان جنوب» در حالی برای پنجمین بار برای حمله به درعا، اقدام کرد که بار دیگر جز شکست چیز دیگری نصیب نشد. اوضاع میدانی سوریه بیش از هر چیزی از هم‌گسیختگی جبهه معارضان را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق،‌ پس از پنج مرتبه تلاش تروریست‌های سوری برای سیطره بر مواضع ارتش در استان درعا،اکنون اوضاع میدانی به نفع ارتش سوریه تغییر کرده است و نیروهای سوری توانسته‌اند در محله «المنشیه» در جنوب غرب «درعا» پیشروی کنند.

از ماهها پیش تروریست‌های سوری عملیاتی موسوم به «طوفان جنوب» را در شهر «درعا» برای سیطره بر این شهر آغاز کرده‌اند که کانون درگیریها در محلات «المحطه» و «المنشیه» بوده و گروههای تروریستی تکفیری مشارکت کننده در این عملیات شامل جبهه اسلامی (حرکت احرارالشام، جیش الاسلام)، القاعده (جبهه النصره) و ارتش آزاد (جیش الیرموک، جیش الابابیل، الویه قاسیون و لواء معتز بالله، جیش الاول، لواء سبطین) هستند.

به نوشته روزنامه الاخبار، یگان‌های ارتش سوریه توانستند پس از سه روز درگیری با تروریست‌های مسلح و نیروهای «جبهة النصره» 9 ساختمان و محله «السریاتیل» را باز پس‌گیرند و بنا به اعتراف رسانه‌های معارضان سوری، ارتش توانسته در این مناطق پیش روی کند. آتش توپخانه ارتش سوریه همچنین محل حضور تروریست‌ها را در درعا بمباران کرد.

اما در استان قنیطره و هم مرز با جولان اشغالی، ارتش سوریه با تروریست‌های جبهة النصره در شهرک «خان أرنبه» ( یک کیلومتری شهر البعث) درگیر شدند و ارتش توانست خودروی تروریست‌هخای النصره را با یک موشک منهدم کند که در جریان این حمله، تمام سرنشینان خودرو کشته شدند.

در استان ریف دمشق، اما درگیری بین تروریست‌ها جریان پیدا کرده است. طبق این گزارش، در جریان حمله تروریست‌های «الاجناد الشام» به مواضع تکفیری‌های داعش در منطقه «بناء الهنود» در بخش جنوبی استان دمشق، چندین نفر از دو طرف کشته و زخمی شدند.

همچنین درگیری‌ها بین ارتش سوریه و تروریست‌های «جیش الاسلام» در چندین جبهه از جمله «عوطه شرقی» ادامه دارد و ارتش سوریه توانست مواضع خود را در منطقه «ضاحیه الاسد» تثبیت کند و منطقه «تلتین» مشرف به اتوبان «حرستا» را باز پس گیرد.

از سوی دیگر در استان حمص، درگیری بین ارتش سوریه و تروریست‌های داعش، موجب باز پس‌گیری روستای «جزل» و چندین چاه نفتی در این منطقه شد و در شمال حمص نیز، ارتش وارد درگیری با تررویست‌هایی شد که سعی داشتن از منطقه «الوعر» به سمت شهرک «قزحل» نفوذ کنند و در جریان این درگیری، چندین تروریست زخمی شدند.

در استان ادلب (شمال سوریه) جبهة النصره، یکی از اعضای گروهک تروریستی «جمعیت فاستقم کما امرت» را دستگیر و زندانی کرد؛ از سوی دیگر در استان «حلب» نیروهای ارتش با تروریست‌های «جنبش نورالدین زنکی» درگیر شدند و در پی این درگیری، چندین ماشین آلات جنگی تروریست‌ها منهدم شد و در مقابل نیز تروریست‌ها دهها خمپارهبه سمت مناطق «الحمدانیه»، و «حلب جدید» و «الاکرمیه» شلیک کردند که در طی این حملات خمپاره‌ای 17 غیر نظامی از جمله 7 کودک کشته و 80 تن دیگر زخمی شدند.

در آخر، در استان دیرالزور، توپخانه ارتش سوریه، مواضع تروریست‌های داعش را در منطقه «حویجه صکر» بمباران کرد.

در حالی که اوضاع میدانی به نفع ارتش سوریه پیش می‌رود و در مقابل تروریست‌ها به جان یکدیگر افتاده‌اند، «خالد الحماد» از سر کردگان معارضان سوری، از تمام نیروهای مخالف دولت سوریه و گروههای مسلح خواسته است تا اختلافات را کنار گذاشته و بار دیگر «ائتلاف مخالفان» را تشکیل دهند؛ به طوری که یک شاکله منسجم از مخالفان وجود داشته باشد و بتواند در مجامع بین‌المللی مورد پذیرش و اعتنا واثع شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس