کد خبر 458946
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

هیأتى از مسئولين و خادمان آستان قدس رضوى با حضور در نجف اشرف به زيارت بارگاه مطهر علوى شرفياب شدند و طى ديدار با توليت آستان پرچم متبرک بارگاه مطهر رضوى را به آستان علوى اهدا كردند.

 به گزارش مشرق، هیأتى از مسئولين و خادمان آستان قدس رضوى با حضور در نجف اشرف به زيارت بارگاه مطهر علوى شرفياب شدند و طى ديدار با توليت آستان پرچم متبرک بارگاه مطهر رضوى را به آستان علوى اهدا كردند.

حجت الاسلام «سيد نزار حبل المتين» طى اين ديدار ضمن ذكر آيه كريمه "و تعاونو على البر و التقوى" اظهار داشت: اين ديدار كه در ايام مبارک ولادت با سعادت حضرت على بن موسى الرضا(ع) روى مى‌دهد يكى از نتايج اوليه امضاى يادداشت تفاهم بين ديوان اوقاف عراق و سازمان اوقاف جمهورى اسلامى ايران مى‌باشد.

وی افزود: طى ديدارى که چند هفته گذشته با رياست محترم سازمان اوقاف ايران حجت الاسلام «محمدى» داشتيم پيرامون راهبردهاى ايجاد همكارى و روابط دوسويه بين عتبات عاليات و اماكن متبركه عراق و ايران گفتگو كرديم و از ايشان خواستيم با ايجاد رابطه مستمر بين عتبه علوى و آستان رضوى و تبادل تجارب در زمينه خدمت به زائران اين اماکن مقدس ما را یاری نمایند.

توليت آستان علوى ابراز اميدوارى كرد كه اين ديدارها همواره ادامه داشته باشد تا بتوان بين پيروان اهل‌بيت(ع) در همه جا رابطه تنگانگى ايجاد كرد و در برابر ساير اديان و مذاهب به صورت يكپارچه و برادرانه ظاهر شويم و ثابت كنيم كه مذهب اهل‌بيت(ع) طرفدار صلح و آرامش براى تمامى انسان‌هاست.

همچنین، حجت الاسلام «عمار آل حسين» به نمايندگى از خادمان آستان قدس رضوى که به عراق اعزام شدند نيز طى اين ديدار ضمن قدردانى از حسن ضيافت خادمان آستان علوى اظهار داشت: آستان قدس رضوى به مدت هشت سال است كه در ايام خجسته ولادت با سعادت حضرت على بن موسى الرضا(ع) هيأت‌هايى از مسئولين و خادمان را به چندين كشور در سراسر دنيا اعزام مى‌كند و امسال براى سال چهارم هيأتى از اين آستان مقدس به عراق اعزام مى‌شود.

وى افزود: طى ايام حضور خود در عراق با سفر به شهرهاى عتبات عاليات (نجف، كربلا، كاظمين و سامرا) پرچم متبرک بارگاه مطهر رضوى را به اين شهرها مى‌بريم؛ علاوه بر آن قصد داريم جهت متبرک شدن مجروحين جنگى اين پرچم را به بيمارستان‌ها ببریم و از دلاوران نيروهاى بسيج مردمى عراق عيادت كنيم و در پايان سفر اين پرچم را به آستان قدس علوى اهدا خواهيم كرد.
{$sepehr_album_30174}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس