رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: تعیین سهمیه امریه ها به درخواست سازمان های غیردولتی و با نظر ستاد کل نیروهای مسلح انجام می شود.

به گزارش مشرق، سردار سیدحمید صدرالسادات افزود: اصطلاحا امریه به افرادی تعلق می گیرد که در سازمان های غیر نظامی یا دولتی خدمت می کنند.

وی ادامه داد: سازمان هایی که طالب استفاده از امریه هستند باید ضمن هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح، مجوز برای دریافت سهمیه را اخذ کنند.
صدرالسادات اضافه کرد: وزارتخانه ها با توجه به نیاز خود با ستاد کل نیروهای مسلح به توافق رسیده و براساس نیاز آن سازمان، سهمیه هایی براساس تخصص های افراد؛ تعلق می گیرد.
وی اضافه کرد: افراد در قالب سهمیه به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی و بررسی های اولیه در این ستاد انجام می شود در صورتی که موافقت شد به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی می شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه افرادی که دوره های آموزشی خود را در هر یک از مجموعه های نیروهای مسلح اعم از سپاه، وزارت دفاع، ارتش و نیروی انتظامی سپری کرده باشند ، خدمت سربازی را باید در همان مجموعه بگذرانند؟ گفت: افرادی که در مرحله اول تقسیم و اختصاص نیرو به سازمان یا یکی از مجموعه های ستاد کل نیروهای مسلح معرفی و اعزام می شوند باید دوره سربازی اعم از آموزش و خدمت را نیز در همان مجموعه سپری کنند.

**سالانه 43 هزار امریه به دستگاه های دولتی معرفی می شوند

جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نیز به تازگی اعلام کرد: سالانه 43 هزار امریه به دستگاه های دولتی معرفی می شوند.

سردار موسی کمالی گفت: افزایش اثربخشی نیروهای امریه در نهاد و سازمان های دولتی ارتباطی به افزایش یا کاهش آنان ندارد.

وی همچنین از کاهش مشمولان متولد دهه 70 در زمان حاضر خبر داد و گفت: این در حالی است که شمار مشمولان کارشناسی ارشد به بالا در حال افزایش است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس