کد خبر 457408
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

معاون امور مشمولین و جانشین ریاست دفتر سیاست گذاری و حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح اعلام کرد: یکی از شروط جذب در امریه ها خدمت در مناطق محروم است.

به گزارش مشرق،  سرهنگ حیدرزاده روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و ساماندهی امور مشمولین شاغل در قوه مجریه ادامه داد: بر این اساس باید طبق قانون، 70 درصد کارکنان وظیفه مامور در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خدمت کنند.
حیدرزاده اظهارداشت: مناطق محروم ، توسط ستاد کل نیروهای مسلح از سطح یک به بالا مشخص شده است و تحت پوشش کمیته امداد سازمان بهزیستی، خانواده شاهد و جانباز بودن از دیگر شروط جذب امریه ها به شمار می آید.
وی مدت زمان رسیدگی به درخواست سازمان ها در بحث امریه را 45 روز عنوان کرد و گفت: لغو امریه ها در مواردی صورت می گیرد که قصد ادامه تحصیل فرد از جمله آن ها است.
معاون امور مشمولین و جانشین ریاست دفتر سیاست گذاری و حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح افزود: امریه افرادی که بی انضباطی انجام داده اند نیز لغو می شود. از سوی دیگر انصراف شخص متقاضی مشمول لغو امریه ها خواهد شد.

**شرایط انتقال امریه ها
حیدر زاده در مورد شرایط انتقال امریه ها اظهارداشت: چنانچه سازمانی تشخیص دهد که نیروی وظیفه امریه ای در جای دیگری مثمرثمر است به شرط تایید بالاترین مقام آن سازمان، فرد به جای دیگر منتقل می شود.
وی، متاهل بودن را بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی جهت خدمت در محل سکونت از دیگر شرایط انتقال امریه ها عنوان کرد و گفت: البته مشکلات پیش آمده برای کارکنان وظیفه از جمله مشکلات ناشی از فوت پدر یا نان آور خانواده بودن هم مشمول این انتقال می شود.
وی تاکید کرد: باید درخواست سازمان ها به امضای بالاترین مسوول در هر سازمانی به دفاتر مناطق محروم ارسال شود و از سوی دیگر توجه شود تا بستگان سببی و نسبی در دستگاه ها اکیدا به کارگیری نشده باشند چرا که این مساله ممنوع است؛
هر چند در برخی از بازدیدها متوجه شده ایم برخی چنین اقدامی کرده اند یا اخبار و اطلاعات مردم به دفتر نظامی و ارتباطات مردمی رهبری موید این مطلب بوده که خلاف میل باطنی امریه لغو و در برخی موارد منجر به قطع سهمیه آن سازمان شده است.
حیدر زاده گفت:بر اساس تدابیر رهبری، سیاستگذاری در این حوزه برای اختصاص کارکنان وظیفه مامور به سازمان ها و همچنین مشمولین کل نیروهای مسلح، به دفتر سیاستگذاری و حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح واگذار شد تا به صورت متمرکز تمام امورات از زمان نگارش نامه ها و ابلاغ به وزارتخانه ها انجام شود.
معاون امور مشمولین و جانشین ریاست دفتر سیاست گذاری و حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: صدور امریه، لغو، انتقال و بازرسی و نظارت بر نحوه عملکرد و به کارگیری نیروهای وظیفه مشمول به عهده این دفتر است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس