دادستان کل کشور با بیان اینکه سختی‌های زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده مایه سازندگی روح و جان عاشقان و زائران بوده، گفت: امروز می‌بینیم که وهابیت به دنبال این است تا زیارت را نوعی شرک القا کند و فرصت زیارت را از ما بگیرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم بدرقه پانزدهمین سفر کاروان پیاده مشهد تا کربلا در مجتمع اسلامی حضرت بقیة‌الله(عج) مشهد با اشاره به آیه 142 سوره اعراف اظهار کرد: آنچه از این آیه می‌توان فهمید این بوده که هر فردی وظیفه دارد در حوزه کاری و عملکردی خود اصلاح‌گری انجام دهد و اگر هر فردی در جامعه به این مهم توجه کند فساد در جامعه ایجاد نمی‌شود.

وی در زمینه اهمیت زیارت گفت: خداوند زیارت امام حسین(ع) را با زیارت خود مساوی خوانده و این نشان از آن دارد که به واسطه خداوند متعال چه جایگاه رفیع و عظیمی به امام حسین(ع) در دو عالم داده شده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه زیارت ائمه(ع) وسیله دستیابی به لقاالله است، یادآور شد: قرآن و ائمه اطهار(ع) وسیله دستیابی و رسیدن به خدا بوده که از آنها با عنوان حبل‌الله یاد شده است، به طور مشخص قرآن و عترت می‌تواند به تعالی و ربانی شدن انسان‌ها کمک کرده و لذا هر فردی برای رسیدن به لقاالله باید به قرآن و عترت تمسک کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه زیارت با پای پیاده اجر و قرب فراوان دارد، گفت: در روایات و احادیث هم داریم که سختی در زیارت سبب اجر و قرب بیشتر آن شده و در این راستا می‌توان به این موضوع پی برد که زیارت سیدالشهدا(ع) آن هم با پای پیاده چه اجری به همراه دارد و چه میزان در ملکوتی شدن روح انسان اثرگذار است.

وی تصریح کرد: با توجه به امر مهم زیارت و فلسفه آن می‌توان گفت زیارتگاه‌های امامان و معصومان ما پایگاه و سنگر انسان‌سازی است و به همین علت دشمنان ما بر روی این نقطه در حال کار کردن هستند.

دادستان کل کشور گفت: امروز می‌بینیم که وهابیت به دنبال این بوده تا زیارت را نوعی شرک القا کند و با همین هدف ما عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) را از این مکان‌های نورانی جدا کرده و فرصت زیارت را از ما بگیرند.

رئیسی تاکید کرد: هر چند وهابیت به دنبال این بود تا از مفهوم زیارت، شرک را به ما القا کند اما باید گفت ما ائمه اطهار(ع) را حجت خداوند بر روی زمین می‌دانیم و به عقیده ما بر روی زمین بعد از خدا کسی بالاتر از ائمه و اهل بیت(ع) نیست.

وی یادآور شد: سختی‌های زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده مایه سازندگی روح و جان عاشقان و زائران بوده و به طور حتم این افراد از سوی سیدالشهدا(ع) مورد عنایت ویژه قرار می‌گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    حاج آقای رئیسی خیلی زیاد برنامه سخنرانی دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس