کد خبر 465930
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

سیاستمداران با دو هدف عمده به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند؛ محک زدن میزان محبوبیت و برآورد پایگاه اجتماعی‌شان؛که در بزنگاه‌هایی همچون انتخابات بسیار موثر است و همچنین واکنش سریع و داغ به وقایع و رخدادهای پیرامونی.

به گزارش مشرق، رشد و گسترش شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر و همچنین ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد این شبکه‌ها به لحاظ تسهیل و تسریع برقراری فرآیند ارتباط، موجب شده است تا سیاستمداران همچون سایر اقشار جامعه  به فعالیت در این شبکه‌ها روی بیاورند.
 
به طور کلی، سیاستمداران با دو هدف عمده به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می پردازند: 1- محک زدن میزان محبوبیت و برآورد پایگاه اجتماعی‌شان؛که در بزنگاه‌هایی همچون انتخابات بسیار موثر است. 2- واکنش سریع و داغ به وقایع و رخدادهای پیرامونی.

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران است؛ اخیرا بحث هایی پیرامون توفیق یا عدم توفیق اجرای عملیات فیلترینگ هوشمند در این شبکه اجتماعی در برخی محافل رسانه ای و تخصصی مطرح شده، که پرداختن به آن از حوصله این گزارش خارج است؛ در گزارش پیش رو می خواهیم به سیاستمدارانی بپردازیم که در اینستاگرام فعال هستند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در زمره سیاستمدارانی است که دارای صفحه شخصی در اینستاگرام است؛ معروفترین پست و عکسی که اخیرا در صفحه  وی به اشتراک گذاشته شد و بازتاب زیادی داشت، مربوط به سفرش در سال 91 به استان آذربایجان شرقی و بازدید از مناطق زلزله زده این استان می‌شود؛ مصافحه لاریجانی با یک پیرمرد روستایی سوژه اصلی عکس مزبور بود.

همه سیاستمدارانی که در اینستاگرام صفحه دارند

حسن روحانی رئیس دولت یازدهم هم از جمله سیاستمدارانی است که صفحه‌ای منتسب به او در اینستاگرام وجود دارد؛ محتوای پست‌ها و عکس‌های منتشره در اینستاگرام منتسب به روحانی متنوع است و شامل سفرهای استانی و دیدارهای رسمی وی با سران کشورهای خارجی می‌شود؛ البته گهگاه نیز کاربران پیرامون موضوعات بی‌ربط یا با ربط، به اینستاگرام روحانی هجوم می آورند و مطالباتی را مطرح می‌کنند؛ مانند اتفاقی که در رابطه با تمدید قرارداد با کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال افتاد!

همه سیاستمدارانی که در اینستاگرام صفحه دارند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در اینستاگرام صفحه شخصی دارد؛ کشته شدن آیلان کودک سه ساله سوری در سواحل ترکیه، یکی از پست‌ها و عکس‌های معروفی بود که رضایی هم آن را در صفحه اش به اشتراک گذاشت و ذیل آن چنین نوشت که  "از دیدن تصویر کودک سوری در ساحل دریا یاد بمباران حلبچه افتادم".

همه سیاستمدارانی که در اینستاگرام صفحه دارند

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه برخلاف مافوق خود یعنی ظریف که بیشتر به فعالیت در توئیتر علاقه‌مند است، در اینستاگرام دارای صفحه شخصی است؛ واکنش اینستاگرامی وی به خبر یکی از خبرگزاری‌ها در خرداد سال جاری و به خداواگذار کردن خبرگزاری مزبور، بازتاب زیادی در رسانه‌های رسمی داشت. عراقچی گاهی هم عکس نوه اش را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد. 

همه سیاستمدارانی که در اینستاگرام صفحه دارند

سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی که این روزها حضور و اظهاراتش در کمیسیون برجام مجلس به تیتر یک اغلب روزنامه‌‌ها و خبرگزاری‌ها تبدیل می‌شود، در اینستاگرام فعال است؛ نقدهای کارشناسی و تخصصی  در رابطه با روند توافق هسته‌ای محتوای اکثر پست‌های اینستاگرامی جلیلی را تشکیل می‌دهد؛ البته وی بعضا عکس‌های خانوادگی نیز منتشر می‌کند؛ عکسی که او از پدرش به مناسبت روز پدر منتشر کرد، گواهی بر این مطلب است.

همه سیاستمدارانی که در اینستاگرام صفحه دارند
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور علی‌رغم مشغله کاری زیاد و ریاست بر ستادها و شوراهای مختلف از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تا شورای پول واعتبار( و گهگاه سرکشی به حزب کارگزاران)، اما در اینستاگرام فعال است و همواره عکس‌ها و پست‌هایی از جلسات اداری مختلف را در این شبکه اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. البته گاهی عکس‌هایی از کوهنوردی‌های آقای معاون اول نیز در صفحه اینستاگرام منتسب به وی منتشر می‌شود.

همه سیاستمدارانی که در اینستاگرام صفحه دارند

 چندماه پیش بود که برخی سایت‌ها، خبر از دسترس خارج شدن صفحه منتسب به نوبخت در اینستاگرام را منتشر کردند و ذیل آن از قول نوبخت چنین نوشتند که  "برادران بدانند ما اینبار جدی‌تر، محکم‌تر و با تدبیرتر بر این عرصه (اینستاگرام) قدم خواهیم گذاشت!" اما درست چند روز بعد، سخنگوی دولت در اطلاعیه‌ای داشتن هرگونه صفحه در اینستاگرام را تکذیب کرد.‏

همه سیاستمدارانی که در اینستاگرام صفحه دارند

محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز در اینستاگرام دارای صفحه شخصی است؛ گزارش عملکرد مربوط به پیشرفت پروژه های عمرانی و شهری محتوای اصلی پست‌های قالیباف در اینستاگرام را تشکیل می‌دهند؛ البته گاهی نیز، نوه‌های شهردار تهران نیز در اینستاگرام بابابزرگ ظاهر می‌شوند.

همه سیاستمدارانی که در اینستاگرام صفحه دارند


هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم از جمله سیاستمدارانی است که به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی علاقه مند است؛ یکی از پست‌های منتشره در صفحه اینستاگرام منتسب به هاشمی که با واکنش‌های تاییدی و انتقادی زیادی مواجه شد، عکسی بود که پس از جمع بندی مذاکرات وین منتشر شد و در آن با تغییر یک بیت شعر از خواجه شیرازی، چنین القاء شد بود که تدبیر جناب هاشمی مذاکرات را به پیروزی رساند!

همه سیاستمدارانی که در اینستاگرام صفحه دارند
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس