روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات همانند روزهای گذشته خط تخریب کمیسیون ویژه برجام بهارستان را در دستور کار قرار داده‌اند، این رسانه‌های زنجیره‌ای ابتدا به جایگاه حقوقی این کمیسیون هجمه وارد کردند و سپس با حضور سعید جلیلی برای بررسی برجام آن را کمیسیونی سیاسی نامیدند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات همانند روزهای گذشته خط تخریب کمیسیون ویژه برجام بهارستان را در دستور کار قرار داده‌اند، این رسانه‌های زنجیره‌ای ابتدا به جایگاه حقوقی این کمیسیون هجمه وارد کردند و سپس با حضور سعید جلیلی برای بررسی برجام آن را کمیسیونی سیاسی نامیدند.

از سوی دیگر، روزنامه خانوادگی آرمان هاشمی پس نامیدن لقب «علامه» به حجت‌الاسلام سید حسن خمینی از سوی پدرمعنوی این جریان، درباره رابطه هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نوشت: «آیات هاشمی و سیدحسن خمینی را شاید بتوان یک روح در دو جسم توصیف کرد هر چند آیت‌ا... هاشمی حق پدری بر گردن سیدحسن خمینی دارد اما او هم حق فرزندی را تمام و کمال ایفا کرده است و هر دو شخصیت در گذر ایام که با پستی و بلندی‌های ساخته شده از سوی تندروها مواجه بودند هیچ‌گاه ذره‌ای از همراهی با یکدیگر نکاستند و هر مانع بر استحکام این با هم بودن‌ها افزوده است.»

روزنامه مردم‌سالاری

اظهارات جلیلی دلیل حمله زنجیره‌ای‌ها به کمیسیون برجام/ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری پنج‌شنبه را با تیترهای «مراقبت از رأی هر ایرانی واجب شرعی و اسلامی» و «آنچه امروز در خطر قرار دارد اخلاق است» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· انتخابات 92 نتیجه اتحاد هاشمی و اصلاحات بود

تکاپوی حزب کارگزاران سازندگی برای محوریت انتخاباتی در میان اصلاح‌طلبان ادامه دارد؛ آنان خود را داعیه‌دار پیروزی در انتخابات 92 می‌دانند بنابراین استمرار پیروزی را در پیروی همه از خود می‌بینند.

گروه سیاسی روزنامه مردم‌سالاری در انعکاس سخنان دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نوشت: «دبیرکل حزب کارگزاران در ادامه، درباره تبلیغات برخی رسانه‌ها در خصوص اظهاراتش مبنی براینکه دولت یازدهم با حمایت اصلاح‌طلبان و هاشمی‌رفسنجانی روی کار آمد، گفت: اینکه روشن است اگر اصلاح‌طلبان و آقای هاشمی‌رفسنجانی و نیروهای دلسوز و معتدل کشور جمع نمی‌شدند، چنین نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد ولی امروز دیگر نیازی نیست که بخواهیم این را اثبات کنیم چون به دنبال این نیستیم که از این اثبات، بهره‌برداری و سهم‌خواهی کنیم. وی درباره نقش دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در فراهم کردن بستر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: دستگاه‌های نظارتی و دولت باید طوری عمل کنند که مردم در برابر انتخاب گروه‌های متفاوت با سلیقه‌های گوناگون قرار گیرند، نه اینکه برخی نیروهای داخل نظام را به بهانه‌های مختلف رد کنیم و فقط یک گروه که با اسم‌های مختلف اما همه دارای یک سلیقه هستند را جلوی مردم بگذاریم که دراین صورت، تنها همان‌هایی که این‌ها را قبول دارند در انتخابات حاضر می‌شوند ولی اگر دیدگاهی که انتخابات را مقوم دموکراسی کشور و مقوم حضور مردم و اقتدار کشور می‌داند، حاکم باشد، باید طور دیگری عمل شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در انتخابات 92 بیانگر استراتژی نظام است و دیدیم بر همین اساس و در پی فرمایشات ایشان، کسانی که شاید این نظام را حتی قبول نداشتند پای صندوق آمدند؛ چرا که ایران را قبول داشتند و به قانون اساسی التزام دارند. کرباسچی افزود: بنابراین، مجموعه دستگاه‌های نظارتی و دولت تلاش کنند با بازکردن دایره انتخاب، همه نیروهای داخل نظام ولو با سلیقه‌های مختلف امکان حضور در انتخابات را بیابند و با ردصلاحیت‌های گسترده، مانعی بر سر راه انتخابات ایجاد نشود.»

روزنامه ابتکار

اظهارات جلیلی دلیل حمله زنجیره‌ای‌ها به کمیسیون برجام/روزنامه ابتکار پنج‌شنبه را به تیترهای «محو هاله احمدی‌نژادی‌ها» و «مراقبت از رأی هر ایرانی، واجب شرعی و اسلامی است» اختصاص داد.

· هاله انتخابات بر فراز احمدی‌نژادی‌ها

روایتی تکراری ولی جذاب است؛ روایت حضور یا عدم حضور یاران احمدی‌نژاد در رقابت سیاسی آتی فصل مشترک تحلیل‌های سیاسی اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان است. اصول‌گرایان آنان را عامل انشقاق و اصلاح‌طلبان، احمدی‌نژادی‌ها را رقیب جدی تلقی می‌کنند و این نمایانگر پایگاه اجتماعی سیال رییس‌جمهور سابق است که تحلیل‌ها پیرامون حضور حامیانش را با تردید همراه ساخته است.

گروه سیاسی روزنامه ابتکار از تصمیم جدی یاران احمدی‌نژاد برای حضور در عرصه انتخابات نوشت: «که هفته گذشته جلسه راهبردی شورای رسانه رئیس‌جمهور سابق با حضور محمود احمدی‌نژاد در دفتر وی در ولنجک برگزار شد. گویا در این جلسه اعضای شورای مرکزی کمیته رسانه شامل غلامحسین الهام، مهدی کلهر، مجتبی هاشمی ثمره، سیدضیاء نورالدینی، مرتضی تمدن، عبدالرضا داورای، ابوالحسن فقیه، علی‌اکبر جوانفکر، محمدجعفر بهداد، محمدشیخان و مجید امیدی شهرکی حضور داشتند. محور بحث این جلسه شورای مرکزی کمیته رسانه، تعیین راهبردهای عملیاتی رسانه و اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه بود که سیاست‌هایی طراحی و تعیین شد. در این جلسه محمود احمدی‌نژاد پیرامون ضرورت و اهمیت توجه به ترفندهای رسانه‌ای غرب و تأثیر منفی بر افکار عمومی ملت ایران، نکاتی را بیان کرده و خواستار برنامه‌ریزی جهت مقابله با این ترفندها و شیطنت‌ها شد. ضرورت توجه و تاکید بر دستاوردهای دولت نهم و دهم و همچنین تبیین و تولید محتوای مورد نیاز برای پاسخگویی به شبهات و سیاه‌نمایی (!!) در فضای رسانه پیرامون گفتمان انقلاب و عملکرد دولت نهم و دهم از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه مقرر شد سازماندهی و برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد و توسعه رسانه‌های مکتوب و مجازی اقدام لازم صورت گیرد که مهم‌ترین تصمیم این جلسه بود. مسئولیت ایجاد و توسعه رسانه‌های مکتوب به عهده الهام و مسئولیت ایجاد رسانه‌ها در عرصه فضای بر عهده جوانفکر گذاشته شد. بنابراین اعضای شورای مرکزی کمیته رسانه رئیس‌جمهور سابق در روزهای آینده هم به دنبال تأسیس روزنامه و هم به دنبال راه‌اندازی سایت خبری خواهند بود و تلاش‌هایی در این زمینه خواهند داشت. به هر ترتیب به نظر می‌رسد ابر و مه ابهام از فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژادی‌ها در ماه‌های آینده کنار رود و دید که اندیشه‌های این جریان برای بازگشت به عرصه سیاست چگونه است.»

روزنامه اعتماد

اظهارات جلیلی دلیل حمله زنجیره‌ای‌ها به کمیسیون برجام/روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «واجب شرعی مراقبت از رأی هر ایرانی» و «مرا بدون پیش‌داوری نقد کنید» اختصاص داده است.

· عبور موتلفه از هاشمی

«حزب موتلفه تغییر کرده است» گزاره اصلی روزنامه‌های اصلاح‌طلب برای تحلیل وضعیت حزب موتلفه اسلامی است؛ آنان مدعی‌اند این تغییرات در اثر همگرایی این حزب قدیمی با جبهه پایداری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است و این «تله انتخاباتی» تحول‌خواهان و پایداری‌ها برای راست سنتی است.

گروه احزاب روزنامه اعتماد پیرامون عبور حزب موتلفه اسلامی از افکار هاشمی رفسنجانی نوشت: «موتلفه‌ای‌ها در این میان بیش از دیگر گروه‌های اصولگرا فعالیت‌ها و دیدگاه‌های هاشمی‌رفسنجانی را رصد می‌کنند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند تا جایی که اواسط همین هفته محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و معاون سیاسی این حزب طی اظهاراتی پیرامون حمایت حزب موتلفه از هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه شما هیچگاه نخواهید دید که کسی از موتلفه اسلامی با هاشمی پیمان ببندد، گفت: آقای هاشمی هیچ‌وقت بعد از دولت اصلاحات در جریان اصولگرایی نبود، از زمان تشکیل کارگزاران این آقا خودش را از اصولگرایی جدا کرد البته نباید در مخالفت با هاشمی از رهبری جلو زد. البته جدای از این مسائل حمایت از نظارت استصوابی شورای نگهبان یکی دیگر از مهم‌ترین کنش‌هایی بود که این هفته، نوایش به عرصه افکار عمومی منتقل شد.

اسدالله بادامچیان از سران حزب موتلفه که همزمان نایب‌رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم هست، در اظهاراتی گفت: هجمه‌ها به شورای نگهبان برای تحت فشار گذاشتن این شورا در موضوع بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات است. وی افزود: آن‌هایی که مخالف نظارت شورای نگهبان هستند از ابتدای انقلاب در هر انتخاباتی به این نهاد عالی هجمه وارد کرده و اتهام می‌زنند و می‌گویند رقابت سالم باید باشد. این افراد منافع خود را در زیر سؤال بردن شورای نگهبان می‌بینند. عده‌ای دیگر نیز اهداف باندی خود را به اهداف کشور ترجیح می‌دهند و تنها به منافع خود فکر می‌کنند و به دنبال راهی هستند تا به مجلس راه یابند.»

روزنامه شرق

اظهارات جلیلی دلیل حمله زنجیره‌ای‌ها به کمیسیون برجام/روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «تک‌تک آرای مردم حق‌الناس است» و «طلایه‌دار مقاومت و آزادی» اختصاص داد.

· اعتراض به سعید جلیلی

همه اصلاحات علیه کمیسیون ویژه برجام هم پیمان شده است؛ «بهانه‌های» برای حمله تا کمیسیون را از کارکرد خود منحرف سازند، این‌بار سعید جلیلی «بهانه» جدید حمله به سیر قانونی بررسی برجام است. اصلاح‌طلبان مدعی هستند فردی که در دوران مسئولیت خود به بهارستان پاسخگو نبوده است چرا در این مرحله حساس به اعلام نظر در کمیسیون ویژه برجام و از این تریبون به دفاع از کارنامه‌اش می‌پردازد.

گروه سیاسی روزنامه شرق با واکنش به حضور سعید جلیلی و حمله به کمیسیون برجام نوشت: «جلسات کمیسیون برجام با تأخیری دو روزه از شبکه خبر پخش می‌شود. در حالی‌که در جلسه بعد به برخی شائبه‌ها پرداخته می‌شود و در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر خواهد شد، پخش جلسه قبلی از تلویزیون، فضا را در نقطه التهاب نگه می‌دارد. روز گذشته سخنان جلیلی در کمیسیون برجام از شبکه خبر، پخش شد. او مدعی شده که «در برخی موارد توافق، تحقیر نظام اتفاق افتاده» است. این جلسه با نظمی بی‌سابقه و سکوت نمایندگان هنگام سخنرانی برگزار شد؛ آنچنان که بسیاری از سایت‌ها نیز به تفاوت این جلسه با جلسات دیگر اشاره کردند که اعضای تیم مذاکره‌کننده در این جلسه حضور پیدا می‌کنند. در عمده جلساتی که عباس عراقچی، میهمان کمیسیون است، اعضای میزبان، بارها با تمسخر، عصبانیت و صدای بلند حرف او را قطع می‌کنند. این رفتارها علاوه بر رعایت‌نکردن آداب یک جلسه رسمی حاکی از نگاهی سیاسی است که در این کمیسیون وجود دارد. روز گذشته عباسعلی منصوری‌آرانی، عضو این کمیسیون در اظهارنظری به «ایرنا» گفته «به غیر از دو جلسه اول، دیگر جلسات با تنش همراه بود. مسیر کمیسیون برجام در حال زاویه‌دارشدن و انحراف از مسیر اصلی خود است. هیأت‌رئیسه باید جلوی این مسیر را بگیرد». اما آنچه از روایت نمایندگان عضو کمیسیون و پخش‌زنده جلسات می‌توان نتیجه گرفت، این است که توافق جامع، بدون نگاه به شرایط موجود روی میز مذاکره در حال بررسی است؛ نکته‌ای که بدون شک امکان نتیجه‌گیری دقیق و صحیح را از اعضا خواهد گرفت. مهدی دواتگری، از اعضای کمیسیون امنیت ملی به ایلنا، می‌گوید: «کمیسیون ویژه بررسی برجام بیش از آنکه کمیسیون حقوقی برای بررسی برجام باشد به دلیل ترکیب اعضا و فقدان حقوق‌دان‌ها یک کمیسیون سیاسی است».

روزنامه آرمان‌امروز

اظهارات جلیلی دلیل حمله زنجیره‌ای‌ها به کمیسیون برجام/روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «2 نگین انگشتر اعتدال» و «برجام از سد کنگره گذشت» اختصاص داد.

· هاشمی و سید حسن خمینی؛ یک روح در دو جسم

هاشمی رفسنجانی، ایشان را «علامه» می‌خواند و برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان از او دعوت می‌کند در حالی که سایت جماران، که متولی اخبار مرتبط با بیت حضرت امام خمینی (ره) شناخته می‌شود؛ در یادداشتی نوشت: «استفاده‌کردن شتابزده از ذخیره‌ای چون یادگار امام راحل، نه‌تنها سودی برای‌مان ندارد، بلکه سوختن سرمایه است» تا واکنش نزدیکان حجت‌الاسلام سید حسن خمینی به رغبت اصلاح‌طلبان پاسخ جدی داده شود.

گروه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز مدعی است که هاشمی حق پدری بر حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی دارد و حضور هر دو آنان در انتخابات خبرگان نوید روزهای خوب برای این مجلس است و در تحلیل همگرایی نظرات آنان نوشت: «آیات هاشمی و سیدحسن خمینی را شاید بتوان یک روح در دو جسم توصیف کرد هر چند آیت‌ا... هاشمی حق پدری بر گردن سیدحسن خمینی دارد اما او هم حق فرزندی را تمام و کمال ایفا کرده است و هر دو شخصیت در گذر ایام که با پستی و بلندی‌های ساخته شده از سوی تندروها مواجه بودند هیچ‌گاه ذره‌ای از همراهی با یکدیگر نکاستند و هر مانع بر استحکام این با هم بودن‌ها افزوده است. آنچه این با هم بودن‌ها را ارتقا داده و تقویت کرده است واژه‌ای به نام اعتماد است. هاشمی و سیدحسن خمینی به یکدیگر اعتماد کامل دارند و شاید بتوان اینگونه مدعی شد که عملکرد یکدیگر را بدون علم به جزییات آن تأیید می‌کنند چراکه سیدحسن خمینی می‌داند آیت‌ا... هاشمی از یاران پدر بزرگ یعنی حضرت آیت‌ا... خمینی بوده و در مسیر همراهی با او هزینه‌ها داده است پس چنین همراهی نمی‌تواند تصمیمی اشتباه اتخاذ کند و آیت‌ا... هاشمی هم به این نکته واقف است که سیدحسن خمینی علم آموخته آیت‌ا... خمینی است و در محیطی پرورش یافته که جز اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی در کنار علم‌آموزی موضوع دیگری به او آموزش داده نشده است که اثرات آن را امروز در سخنرانی‌هایش به وضوح می‌توان مشاهده کرد. به طوری که در اکثر سخنرانی‌هایی که یادگار امام دارد، به بحث لزوم اخلاق‌مداری تاکید و از بی‌اخلاقی پرهیز داده شده است.»

روزنامه ایران

اظهارات جلیلی دلیل حمله زنجیره‌ای‌ها به کمیسیون برجام/روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «رأی مردم به معنای واقعی حق‌الناس است» و «انتقاد نمایندگان از رفتار یکسویه کمیسیون برجام» اختصاص داد.

· واردات 77 تن کلاه گیس در دولت دهم

روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر» صفحه سیاسی خود به انتقاد از واردات دوران احمدی‌نژاد پرداخت و نوشت: «بحث واردات بی‌رویه کالا در دولت دهم طی 2 سال گذشته همواره مورد بحث بوده است اما نکته جالب این است که چرا درآمدهای حاصل از فروش نفت صرف واردت الاغ و دیگر حیوانات و محصولاتی که واردات آن فاقد توجیه است، شد.» براساس گزارش این خبرگزاری، در دولت نهم میزان واردات «الاغ یا قاطر» به کشور، معادل «6 تن» بوده است. 77 تن «کلاه گیس کامل»، 74 تن «عصا، عصای صندلی شو، شلاق، تازیانه تعلیمی»، از دیگر اقلام وارداتی ایران در دوره دولت نهم بوده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • مهدی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    به نظرم این موضوع باید با صبر و حوصله و با گفتگوی بیشتر بین مسئولین حل شود
  • مهدی ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    مگر رای مردم به احمدی نژاد در سال 88 حق الناس نبود که به خاطر آن آشوب و بلوا به پا کردند و نظام را تا لبه پرتگاه نابودی پیش بردند ، ای کاش روزنامه های زنجیره ای برای همیشه حتی اگر نامزد مطبوعشان هم رای نیاورد به این شعار پایبند باشند .
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    وقتی ظریف تشریف نمی آورند کمیسیون مجلس هم بایستی بیکار ننشیند و با افراد خبره ای مثل دکتر جلیلی و عباسی مشورت کند
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    اینا کی میخوان دس از سر دولت قبل بردارن ؟ بابا دو و سال و نیم گذشت این دولت جز بدگویی از قبلیا هیچ حرکتی نمیکنه
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    باریکلا از کجا فهمیدی
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    درود برجلیلی
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    ۶ تن قاطر به عبارت هر قاطر ۱۵۰ کیلو میکنه ۴۰ تا....! خخخخخخخخخخ
  • ناشناس ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    علت دقیق اعتراض وانتقادآقای جلیلی چیه!؟چه چیزخاصی ایشونوناراحت کرده غیرازاینکه چندسال رفتن وهیچ کاری نکردن واین دولت اومدوطی دوسال انجامش داد.واقعا توضیح بدین علت دقیق انتقادتون آقای جلیلی چیه.میگیددرمذاکرات صدوخورده ای ازحقهای مسلممون روازماگرفتن.صدتاشولازم نیست بگین چهارتاپنج تاشوبگین مابفهمیم چیه.دوستان عزیزاگرکسی انتقادمیکنه بایددقیق بشیم وببینیم به چی انتقادداره
  • کیا ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    اگر قراربود کارکنند که حرف نمی زدند......................
  • محمد ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    اصلاح طلبان وفتنه گران اگر رای نیاورند میگویند حق الناس درانتخابات رعایت نشده است
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    سلام.تاحالا چندبارنظرگذاشتم ولی نمایش داده ئنشده چرا؟اول اینوبگم منافع ملی مهمترین لازمست ولی شاهدوقایعی هستیم که ادم دلسردمیشه..این کمیسیون برجام که تعدادی نماینده مردم اونجاتشریف دارن چرا وقتی کل جهان مارو به بادتحریم گرفتندکاری انجام ندادن؟چرااون موقع کمیسیونی تشکیل نشدتاازآقای جلیلی درباره تحریمها مواخذه بشه؟وحالکه به تعامل باجهان نزدیک شدیم چراعمداسنگ اندازی می
  • جواد ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    از روشنگری های جلیلی میترسند . اگر واقعا برجام قابل دفاع است " چرا این قدر واهمه دارند .
  • محمد ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    کمسیون داره با بر جام سیاسی برخورد میکنه،،امروز مگه ندیدن چه جور داشتن براش حلوا حلوا میکردن
  • احمد ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    لعنت بر منافقان زنجیره‌ای
  • محمد رضا ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    از اون جایی فهمید که شماها هیچ وقت نخواهید فهمید
  • ناشناس ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    درود بر دکتر جلیلی که فارغ از مسائل جناحی فقط به منافع ملی می اندیشد و برای مصالح و استیفای حقوق کشور و ملت تلاش میکند .
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    این وسط روزنامه ایران از همه با حالتره ...
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    راس میگی؟
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    خداییش ایشون تو 6 سال مذاکره هیچ دستاوردی غیر از تشدید تحریمها و فشارها به ایران نداشت
  • firoz ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    خداییشششششششششششششش تشدید تحریمها و فشارها ناشی از عملکرد اصلاح ... در فتنه 88 بود.
  • ناشناس ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    تحریمها نتیجه تعلیق فعالیت های هسته ای درسال 82 بصورت داوطلبانه بود و وقتی ما تعلیق را شکستیم قطعنامه ها صادر شد و تحریمها شروع شد .
  • ناشناس ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    یکی از حقوق مسلم ما که رعایت نشده غنی سازی درحد 190 هزار سو میباشد که در چهل سال آینده محقق میشود نه حال حاضر و دیگری لغو کامل تحریمها در روز امضاء توافق است که به راستی آزمایی آژانس و تعلیق تحریمها تبدیل شده است .
  • ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    باید عدالت رعایت شود و جلسه دوم با اقای جلیلی هم برگزار شود که قرار است ایشان در خصوص خطرات قطعنامه و تحریم ها نکات مهمی را بگویند نباید جو سازی های اثر منفی در برگزاری این جلسه دوم که تاریخی است بگذارد
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    حق بازفراوری تا ابد از ایران گرفته شده غنی سازی فقط باید با سانتیفیوژ انجام بدیم مثلا غنی سازی با لیزر را تا ابد حق نداریم انجام بدیم این دو تا از صد موردی که آقای جلیلی گفت یعنی عملا جلوی تحقیق و توسعه رو در صنعت هسته ای گرفتن راکتور آب سنگینم که فقط اسمش مونده!!!!!! بازم هست اگه گوش شنوا باشه!
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    شما اگه سواد داشتی و لااقل تاریخ مذاکرات رو میخوندی از این گل واژه های تکراری دیگران تقلید نمیکردی. برو ببین اینا سر چی به توافق رسیدن و زمان جلیلی سر چی توافق شد. البته اگه به جز دروغ دلنگ و خزعبلاتی که درباره بیانیه خوندن جلیلی تو مذاکرات چیز دیگه ای گذاشتن به گوشت برسه
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    شماها واقعا نمیفهمین یا خودتونو میزنین به اون راه؟ تحریم نتیجه عملکرد جلیلی بود؟ هیچ دیوانه ای این حرف رو باور میکنه؟ برو ببین مایکل لیدن و هیلاری کلینتون درباره علت وضع تحریم های شدید چی گفتن بعد این دری وری ها رو تحویل بده
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    خداییش شما در حد خوندن تاریخچه مذاکرات و تحریم ها که سواد دارید؟ برید ببینید لدین و کلینتون و دیگران درباره تحریم ها چی گفتن
  • حقگو ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    اتفاقا اقای ارانی سوال خوبی کردکه درخورپاسخ مناسبی بودمنتهی حجب وحیای دکترجلیلی مانع شدکه جواب دندانشکن راارائه کندبله تیم جدیدکتابچه ای رابه نام برجام ارائه کردکه سرشاراست ازامتیازات داده شده ولی تیم هسته ای قبلی کتابچه ای ارائه نکردبلکه عملا اورانیم 20%تولیدکردعملا تعدادسانتریفیوژهارابه 20000عددرساندعملااب سنگین تولیدکردیعنی همان چیزهایی که تیم هسته ای جدیدباافتخاردرقالب یک کتابچه به نام برجام همه راتنزل دادوهمچنان تحت بدترین نظارتها قرارگرفت وتحریمهاسالها باقی خواهدبودو همچنان ازان دفاع میکندو...
  • مهدی ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    صددرصد روحانی در رای آوردن مدیون هاشمی واصلاح طلبان است.
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    +++++++++++++++++++++++++
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    بیش باد
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    میشه بگی جناب ناشناس 8:37 اون 80 تای بعدیش کجارفت این که فقط 2 مورد بود !! چرا دری وری میگی ! فکر کردی از مقام قدرت و ابرقدرتی با غربیها مذاکره کردیم ما زمانی با اونها مذاکره کردیم که تحریم ها و فشارها به علت بی تدبیری دولت قبل و اخوان و انصارش عملا مملکت رو فلج کرده بود !! شما فکر میکنی یکی از دلایل مذاکره با آمریکا اون هم به گفته مقام معظم رهبری ( بنا بر دلایلی با آمریکا مذاکره شد ) چی بوده !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس