کد خبر 464473
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱

معاون وزیر اقتصاد گفت: 30 میلیارددلار تسهیلات ارزی و ریالی از سوی صندوق پرداخت شده و هم اکنون تقریبا 40 میلیارددلاردرصندوق وجوددارد.

به گزارش مشرق، علی اکبر سهیلی‌پور معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: صندوق توسعه ملی طی چند سال گذشته 75 میلیارد دلار دریافتی داشته است.

عضو هیئت نظارت صندوق توسعه ملی افزود: در این راستا 30 میلیارد دلار تسهیلات ارزی و ریالی از سوی صندوق پرداخت شده است و هم اکنون تقریبا 40 میلیارد دلار در صندوق وجود دارد.

وی ادامه داد: البته برخی از پروژه‌ها که ارائه شده مسدودی اعلام شده است، یعنی پروژه‌ها مقدماتی ارائه و بررسی های لازم روی این پروژه‌ها انجام شده است، به بانک مرکزی اعلام شد که این وجوه را تا زمان تصویب نهایی بلوکه کند و پس از تصویب نهایی پول پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان حسابرسی تصریح کرد: به طور کلی آنچه که پرداخت نشده 40 میلیارد دلار است ولی امکان دارد بخشی از آن مسدود شده باشد.

سهیلی‌پور در خصوص بررسی حسابهای شرکت‌های متخلف نیز گفت: باید به سازمان حسابرسی از سوی مقام قضایی یا بانک مرکزی رسیدگی به پرونده ارجاع شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در این راستا بخشی از رسیدگی‌ها به پدیده شاندیز انجام شده و گزارشاتی ارائه شده است.

سهیلی‌پور ادامه داد: در عملیات بیمه توسعه نیز تخلفاتی مشاهده شد که در حال بررسی پرونده این شرکت هستیم.

مدیرعامل سازمان حسابرسی در خصوص رسدیگی به پرونده موسسه مالی و اعتباری میزان گفت: رسیدگی به این پرونده به سازمان حسابرسی ارجاع نشده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس